واکنش باشگاه استقلال به سقوط از آسیا و اعتراض نمادین بازیکنان

مهلت کمیسیون صدور مجوزهای حرفه ای برای دریافت اوراق و مدارک باشگاه ها شب گذشته به پایان رسید. در شرایطی که باشگاه استقلال با پرونده سخت مالی آندره آ استراماچونی مواجه بود، او نتوانست این مبلغ را به حساب سرمربی ایتالیایی واریز کند، بنابراین اسناد این باشگاه برای گرفتن مجوز حرفه ای خلأ بزرگی دارد.

به این ترتیب به نظر می رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دومین سال متوالی استقلال را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا باز می دارد و هواداران این تیم اتفاق تلخ و تکراری را تجربه خواهند کرد.

محمد مومنی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه هواداران حق دارند ناراحت باشند تاکید کرد که ماجرای استراماهونی مال دیروز نیست و امروز باید چندین سال پیش مشکل حل می شد.

وی همچنین به اعتراض بازیکنان استقلال به اسپانسر این باشگاه در آستانه بازی ذوب آچان واکنش نشان داد و به تصمیماتی اشاره کرد که استقلالی ها امیدوارند همچنان برای پول استراماهونی به آن تکیه کنند.

* آقای مومنی! از آخرین شرایط پرونده استقلال و بارگذاری مدارک لازم می گویید؟

– محمد مومنی: دیشب در باشگاه نبودم. با این حال کارهای لازم انجام شده است. راه حل هایی وجود داشت. برگشتم و دیگر در باشگاه نبودم.

* قاعدتا اگر استراماغونی پول را پرداخت می کرد و مدارکش در سامانه مجوز حرفه ای بارگذاری می شد، تا الان باشگاه اطلاع رسانی می کرد.

– آره یکی دیگه در هر صورت ما دست 100 درصد خالی نبودیم. منتظر نظر کمیسیون صدور مجوز حرفه ای هستیم.

* یعنی استقلال مدارک لازم را در سایر بخش های سیستم قرار داده است؟

– بله، چندتا مدارک آپلود کردیم و دست خالی نبودیم. حالا کمیسیون صدور مجوز حرفه ای باید تصمیم بگیرد. ما در حد توان مدارک و راهکارهای لازم را بارگذاری کرده ایم.
باشگاه استقلال با اعلام تعطیلات نوروزی امیدوار بود از کنفدراسیون فوتبال آسیا مهلتی برای پرداخت بدهی استراماچونی دریافت کند، اما روز گذشته فدراسیون ایران اعلام کرد که این مهلت قابل تمدید نیست. نمی توانید کار خاصی در مورد آن انجام دهید؟

– تا دیشب که مهلت تمام شد تصمیمات را می دادیم. کنفدراسیون آسیایی که دیگر پنجره ای را برای بارگذاری مجدد اسناد برای ما باز نمی کند. ما موظفیم پول استراماهونی را بدهیم. این باید انجام شود.

* فکر می کنی استقلال با کسر امتیاز جریمه می شود یا در مرحله بعد محروم می شود؟

– نمی دانم.

* هواداران استقلال قطعا از حذف از آسیا عصبانی و ناراحت هستند. حتی دیشب در بازی ذوب آچان شعارهای زیادی برپا شد.

– حق با طرفدار است. هوادار می گوید ما سکان باشگاه را به تو دادیم و باید مشکل را حل کنی. طرفدار درست می گوید و من موافقم. اما وقتی آلاجار صیادمنس را فروختند گفتند پول استراماچونی را می دهیم. وقتی کایدی را فروختند گفتند با پول استراماچونی را می دهیم. این مشکل از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد تا به حال این اتفاق نیفتاده است. این برای امروز یا دیروز نیست. برای چند سال پیش. آنها برنامه ریزی نکردند و این اتفاق افتاد. به هر حال ما راهی برای پرداخت پول استراماهونی پیدا کردیم. اگر موفق شدیم به همدیگر پول می دهیم.
* چه تصمیمی؟

– انشالله بعداً که به نتیجه رسید به شما می گوییم.

مهدی فروردین رئیس کمیسیون ورزش روز گذشته گفته بود که از پارسال تذکر می دهیم و مدیران باشگاه توجه نکرده اند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

– ما بی تفاوت نبودیم. درست است که آقای فروردین به عنوان یک مقام ارشد تذکر داده است. در این شکی نیست، اما ما نیز باید برای انجام کاری باز باشیم. شاید خیلی ها بگویند ما استراماچونی را به استقلال داده ایم. بله، ما هم موافقیم، اما باید از نظر «احم و فی الهم» تصمیم گرفت. باید دید کدام مورد می تواند منطقی برای نجات تیم حل شود. نه اینکه بگوییم به دنبال پرداخت پول به استراماهونی نبودیم، اما وقتی دستمان خالی بود، کاری از دستمان بر نمی آمد. باید به نیازها و اولویت های باشگاه نگاه می کردیم. این استراتژی مدیرعامل هم بود. اینطور نیست که ما پول زیادی داشته باشیم و بگوییم این قضیه اتفاق نیفتاده است. اینها چیزهایی است که لازم و ضروری است. ما به کمک نیاز داشتیم، اما کمکی پیدا نشد. درآمدزایی اتفاق نیفتاد. وعده هایی که دادند بی نتیجه ماند. این بدان معناست که ما به تعهد خود عمل نکردیم.

* چرا درخواست کمک باشگاه استقلال از شرکت اول محقق نشد؟

– بیشتر نه!

* شب گذشته و قبل از شروع بازی استقلال با ذوب آچان، بازیکنان استقلال به نشانه اعتراض دست روی نام شرکتی که روی پیراهنشان نوشته شده بود گذاشتند. این حرکت با هماهنگی باشگاه بود یا خودجوش بود؟

– من نمی دانم. هیأت مدیره خط مشی تعیین می کند و در کار قوه مجریه دخالت نمی کند. ما تصمیمات را برای مدیر عامل تسهیل می کنیم. ما در بحث اجرا دخالتی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید