واکنش تند استاندار زنجان به عدم حضور مدیران بانکی در جلسه/ جلسه کارگروه اقتصادی امروز، با دستور استاندار استخدام استان متوقف شد.


ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888276

اگرچه قرار بود جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری امروز ساعت 9 صبح در استان زنجان برگزار شود، اما به دلیل عدم حضور روسای بانک ها در استان، این جلسه با خشم مواجه شد. استاندار و جلسه لغو شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری قرار بود ساعت 9 صبح امروز در استان زنجان برگزار شود.

این جلسه هر چند با حضور فرماندار زنجان و تعدادی از روسای ادارات و سازمان ها آغاز شد اما در همان دقایق اولیه پایان یافت.

از آنجایی که مقرر شد روسای بانک های استان گزارشی از میزان تسهیلات اعطایی به پروژه ها، میزان اعتبار جذب شده و سایر موارد ارائه کنند، اما جالب اینکه تنها یکی از روسای بانک در این جلسه حضور داشت. در این جلسه خشم استاندار زنجان را برانگیخت و وی تصمیم به لغو جلسه گرفت.

محسن افشارچی ابتدا گزارشی از بانک کشاورزی دریافت کرد و از عملکرد این بانک راضی نبود زیرا کل مبلغ ابلاغی به این بانک برای پروژه های استان جذب و پرداخت نشده بود.

استاندار زنجان سپس با طرح این سوال که کدام یک از روسای بانک های استان در این جلسه حضور داشتند که تنها یکی از روسای بانک در این جلسه پاسخ داده شد.

افشارچی با بیان اینکه جلسه امروز منتفی است، تاکید کرد: بعد از آن نمایندگان به جلسات نیامدند، رئیس بانک باید حضور پیدا کند و بالاتر از آن چیزی نداریم.

و ادامه داد: در جلسات بعدی در صورت عدم حضور رئیس بانک هیچ معاونی حق حضور ندارد و در جلسه پذیرفته نخواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای صنایع به هزار میلیارد تومان امیدواریم، گفت: دولت تبصره 18 را نیز اجرا می کند; اما در چنین شرایطی نمی‌توانیم به همین منوال با بانک‌ها ادامه دهیم، روسای بانک‌ها باید دقت بیشتری داشته باشند.


افشارچی با بیان اینکه در صورت عدم همکاری بانک ها نمی توان به پیشرفت در برنامه های استان امیدوار بود، تاکید کرد: تا پایان مردادماه این نرخ از 55 درصد باید به 85 درصد برسد در غیر این صورت با رئیس بانک برخورد خواهم کرد. و در این خصوص من از تمام ابزارها استفاده خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید