واکنش حسین شریعتمداری به اظهارات وزیر امور خارجه/ بعید است آقای امیرعبدالیان!


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817947

مدیرمسئول روزنامه کیهان به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه و اظهارات وی درباره روند مذاکرات هسته ای و موضوع سپاه پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات اخیر امیر عبداللهیان گفت: به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ایشان منتظر ماندند و بعید است به این باور منتهی شود که جناب عالی دانش کافی و لازم در مورد مسائل جاری در حوزه مسئولیت خود را ندارد!

وی با اشاره به سخنان امیر عبداللهیان افزود: اکنون این سوال از جناب آقای امیر عبداللهیان مطرح می شود که اگر همانطور که به درستی فرمودید جایگاه سپاه و نقش سپاه و شأن قانونی سپاه به عنوان مهمترین آنهاست. امنیت و دفاع از کشور ما باید در نظر گرفته شود، چگونه می توان امنیت کشور و مردم این مرز و بوم را مورد تهاجم آمریکای جنایتکار قرار داد!؟

شریعتمداری تصریح کرد: می توان گفت تا به حال چنین نظری نداشته اید! در این صورت منظور از طرح چیست و با چه انگیزه ای ساخته شده است!؟ تا جایی که بلافاصله پس از مصاحبه شما، آژانس های خارجی از تصمیم ایران برای موافقت با باقی ماندن سپاه در لیست گروه های تروریستی خبر دادند! و ایندیپندنت به عنوان مثال از مصاحبه شما با این تیتر استقبال می کند: «امیر عبداللهیان به احتمال عدم رعایت شرط خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی توسط ایران اشاره می کند»!

وی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: اشاره کردید که فرماندهان عالی رتبه سپاه اعلام کردند که اگر به جایی رسیدید که بحث سپاه مطرح شده است، مسئله سپاه نباید مانعی برای شما باشد و شما باید آن را مطرح کنید. گفته می شود: اولاً انتساب این بیانیه به فرماندهان سپاه با هیچ یک از ویژگی های معروف فرماندهان سپاه مطابقت ندارد! و قطعاً در اشتباه هستید! به عنوان امانت الهی و ملی و اینکه سخنان شما اتهامی است به برجسته ترین مدافعان اسلام و ایران جان و مال و ناموس و خاک پاک ایران.

شریعتمداری تاکید کرد: اشتباه دیگر جنابعالی این است که به اشتباه «تسلیم» را «قربانی» نامیدید و بدتر از آن این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت دادید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: انتظار می رود فرمانده محترم سپاه نظر سریع و صریح خود را اعلام کنند. اظهارات وزیر محترم امور خارجه را تصحیح کنید.

باید بگویم؛ وزیر امور خارجه امروز در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: جایگاه سپاه و نقش سپاه و شأن قانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشورمان برای ما مهم است. ما در این زمینه پیام هایی با آمریکا رد و بدل کرده ایم. به همین دلیل این یکی از موضوعاتی است که همچنان در دستور کار است. البته مقامات بلندپایه سپاه در کشور برای یک نکته همیشه یاد وزارت امور خارجه می افتند. می گویند باید به مصلحت کشور کاری را که لازم است انجام دهید و اگر به جایی رسیدید که بحث سپاه مطرح شد، بحث سپاه نباید مانعی برای شما باشد. با این اوصاف، فکر می‌کنم به نوعی مقامات عالی‌رتبه سپاه دارند فداکاری می‌کنند و ایثار خود را به بالاترین حد می‌رسانند و می‌گویند اگر واقعاً ببینید، نتیجه این است که منافع کشور در این زمینه محقق شده است. توافق برای سپاه پاسداران اصلا نباید جزو اولویت های شما باشد!

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید