واکنش رئیس بنیاد شهید به توهین یکی از معاندین به شهدای مدافع حرم


ساعت: 23:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889466

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد به تعهد قانونی خود مبنی بر عدم توهین جدی به شهدا عمل کرده و اجازه اهانت به ایثارگران را نخواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص توهین یکی از سران قیام به شهدای مدافع حرم، گفت: این نگاه انحرافی اصلی است. شخصی که این مطالب را می نویسد خود را مسلمان و حامی امام و انقلاب می داند و شاید قبلا انقلابی بوده است. امامی که از سال 1343 یکی از مسائل اصلی را مطرح کرد مبارزه با رژیم اسراییل بود، حالا این مرد چگونه مبارزان ضد اسرائیلی ما را محکوم می کند! به استثنای اسرائیل، نبرد در جاهای دیگر انجام شد.

معاون رئیس جمهور افزود: امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع عالیقدر بر اساس دیدگاه امام حسین (ع) مکتبی انقلابی را در عصر حاضر تأسیس کرد که دارای دو جنبه استکبارستیزی و استبداد ستیزی بود. نماد ظلم شاه و استکبار رژیم اسرائیل در منطقه و آمریکا در جهان بود. الان یکی از انقلابیون سابق مخالف اصول مکتب امام است. آیا می توانیم او را انقلابی بنامیم؟ اگر با مبانی انقلابی امام حسین (ع) مخالف باشد، می توان او را شیعه و اگر مخالف اصول ثابت توحید بود، می توان او را مسلمان نامید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این فرد یا از ابتدا تأثیرگذار بوده یا تغییر و تحول یافته است، ادامه داد: افرادی مانند شهید سلیمانی و شهید همدانی جان خود را فدای این مکتب کردند و مورد احترام ما هستند. البته خود مکتب از احترام بیشتری برخوردار است که امام حسین (ع) جان خود را فدا کرد و خانواده اش نیز به اسارت درآمدند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران تکلیف فرهنگی و تبیینی و تکلیف قانونی دارد و به طور جدی به تعهد قانونی خود عمل خواهد کرد و اجازه اهانت به ساحت ایثارگران را نخواهد داد و ما با جدیت وارد این امر خواهیم شد. این کارها نشان می دهد که این افراد از اصل منصرف شده اند. در زمان پیامبر اکرم (ص) افراد زیادی به اسلام پیوستند اما بعداً به عصر جاهلیت بازگشتند. یکی از آنها «شبت بن رباعی» بود. مسلمان شد و در صفین در لشکر امیرالمومنین (ع) جنگید، اما از دین روی آورد و فرمانده لشکر «عمر» بود، ابن سعد در کربلا بود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید