واکنش رئیس کمیسیون تربیت بدنی مجلس به دستگیری وریا غفوری

احمد راستینه، عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی، گفت: بازداشت وریا غفوری بازیکن تیم فولاد خوزستان و ملی پوش اسبق فوتبال کشورمان یک روز قبل از بازی تیم ملی مقابل ولز، بازداشت شد. گفت: موضوع برای نیروی انتظامی مهم است. طبیعتاً قانون تصریح می‌کند که اگر شخصی تخلف کند یا مرتکب جرم شود، طبیعتاً قانونگذار شرایط را تعیین می‌کند و فرقی بین افراد وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر فردی با انتشار مطالب، بیان مطالب کذب، گزارش کذب، ارائه نادرست موضوعی که موجب تشویش اذهان عمومی شود یا اقدام وی موجب تضعیف امنیت کشور شود یا هر عاملی که قانونگذار تشخیص داده است مرتکب تخلف شود. به عنوان جرم در قانون طبیعتاً کلیه نهادهای حقوقی موظف به انجام تعهدات خود هستند.

رئیس کمیسیون تربیت بدنی مجلس خاطرنشان کرد: بپردازیم که آیا این فرد در این شرایط دستگیر می شد یا نه یا هر فرد دیگری، اینها تحلیل های دیگری است که برخی در فضاهای مختلف بیان می کنند.

وی افزود: تحلیل نمی تواند جایگزین نیروی انتظامی و نیروی انتظامی شود و تحلیل ها نباید جامعه ما را از نظر نظم و انضباط، برقراری نظم و احقاق حقوق عمومی به خطر بیندازند.

راستینه خاطرنشان کرد: آنچه امروز مهم است این است که امروز در شرایطی که ایران عزیز در اقتدار و قدرت است، همه مردم ما خواهان حفظ موضوع امنیت ملی خود به عنوان نقطه مهم اقتدار ایران هستند. در حالی که اخلال در نظم عمومی و امنیت اجتماعی مشکلی است که دشمنان ما برای کشور ایجاد کرده اند.

نماینده مردم شهرکرد همچنین تصریح کرد: همیشه در موقعیت های تاریخی و در شرایطی که یک رویداد یا پدیده جایگاه جهانی پیدا می کند مانند جام جهانی، دشمنان برای تقویت کشور و متحدان خود در دل آن فضاها برنامه ریزی می کنند. چشم است یا برای حذف رقبای خود از صحنه و یا تغییر مرزهای جغرافیایی و برهم زدن امنیت کشورهای رقیب. در این رابطه قانونگذار موظف است از حق عمومی حمایت کند و در این میان هر کس مرتکب خلاف شود نباید با مماشات افکار عمومی را گمراه کند.

رئیس کمیسیون تربیت بدنی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فرصتی از سوی شما برای انجام این امر وجود دارد؟ وی گفت: ببینید آنچه برای ما مهم است اجرای قانون است، بله ما همیشه با جان و دل از جامعه ورزشی خود حمایت کرده‌ایم، اما حقیقت این است که اگر فردی فکر کند در هر شرایطی خارج از دایره قانون است. مقام، به ورزشکار یا پیشکسوت ورزش، البته نه من به عنوان نیروی انتظامی و نه هیچ کس دیگری حق نداریم خارج از قانون عمل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید