واکنش روزنامه دولتی به بازگشایی یک مدرسه

واقعیت این است که سیستم آموزش مجازی را دیگر نمی توان به هیچ درجه ای ارتقا داد. کاری که دنیا از ابتدای اپیدمی تاج در دنیا انجام نداده است اما در کشور ما از همان ابتدا آموزش مجازی برتری عجیبی بر آموزش پیدا کرده است.

اکنون همه نگران ترک تحصیل هستند. کاهشی که جبران آن تقریباً بسیار دشوار است. الان کسانی که رنگ آموزش حضوری را ندیده اند در حال اتمام دوره های کارشناسی ارشد و دکتری هستند. کسانی که به کلاس دوم دبستان رفته اند هنوز با مفهوم همکلاسی و مدرسه آشنا نیستند. همه اینها تا این که تقریباً بعد از موج پنجم تاج در کشور که حوالی آبان ماه فروکش کرد، با افزایش واکسیناسیون در کشور و در دسترس بودن واکسن کرون برای جمعیت بیش از 5 سال، تزریق تقویت کننده دیگر بهانه ای نبود. در آموزش مجازی باشد

با این حال، تا اواخر ژانویه بود که ششمین کرون پیک دوباره نگرانی ها را برانگیخت و این اتفاق با وجود رشد آموزش و آموزش عالی برای بازگشت به آموزش های حضوری رخ نداد.

مقاومت زیاد کارکنان مدرسه و اولیای مدرسه یکی از دلایل اصلی این امر بود، در حالی که نوروز 1401 نشان داد که دیگر نمی توان کودکان را به بهانه تاج گذاری به مدرسه فرستاد و معلمان از ترس آلوده شدن با رشد سفر در آموزش مجازی می مانند. پروتکل های عدم انطباق، روزهای خرید در اسفند، بازدید از نوروز و… نشان می دهد که تمرین چهره به چهره به خودی خود تاج را منتقل نمی کند. در این میان، تصمیم برای از سرگیری و بازگشت به تمرینات حضوری منطقی به نظر می رسد، به خصوص که در حال حاضر میزان بروز بیماری های عروق کرونر قلب و مرگ و میر عروق کرونر و مرگ های بیمارستانی بسیار کم است و حتی تاج ششم، اومیکرون، خفیف تر از دلتا است. پنجمین پیکی که شاهد آن هستیم ایجاد شد.

اما شاید سوال اصلی این باشد که آیا زمان بازگشت به تمرینات حضوری در 13 فروردین زمان مناسبی است؟ اینکه این روزها کمپین های زیادی برای جلوگیری از یادگیری حضوری در مدارس و دانشگاه ها برگزار می شود، یک طرف ماجراست که برای بازگشت به آموزش عادی باید مدت ها بر آن غلبه کرد، اما شاید اگر 20 فروردین یا حتی یک کمی بعد برنامه ریزی شده است که مدرسه را بازگشایی کند. گروه هدف ممکن است این پیام را دریافت کند که همه چیز دوراندیش است.

هفته آینده یک هفته طلایی است تا مشخص شود که آیا قبل از شروع سال جدید امنیت خوبی در بین مردم وجود داشت و آمارها همچنان رو به کاهش است. در این صورت مردم با اطمینان بیشتری از آموزش حضوری استقبال می‌کنند و عذرخواهی کمتر می‌شود. حالا مردم حق دارند بگویند از دولت می خواهند منتظر بماند تا نتیجه این تعداد سفر و سفر نوروزی در آمار مشخص شود و اگر فردی حامل است حاضر شود و بعد رودررو شود. آموزش چهره

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آنها چگونه برای تعطیلات مدرسه برنامه ریزی خواهند کرد و اطلاعات دقیقی در مورد سرگرمی های فرزندان خود خواهند داشت. شاید مهمتر از همه این باشد که اگر مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شوند و تاج و تخت بلند شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ واضح ترین نتیجه این است که تمام شیشه ها در طول تمرین رو در رو می شکند. این روزها اما اگر تاج تقویت شود، عوامل زیادی دخیل هستند. نتیجه دیگر تضعیف روحیه کسانی است که پس از مدت ها به تمرینات حضوری باز می گردند. مخصوصاً بچه‌های کوچک‌تر که اگر به مدرسه بروند و مجبور شوند به خاطر تاج‌گذاری به آموزش الکترونیکی برگردند، دنیایشان بیش از همیشه متزلزل‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید