واکنش ستاره پرسپولیس به ماجرای خبرساز

واکنش ستاره پرسپولیس به ماجرای خبرساز

دو بازیکن در ترکیب اصلی و دو بازیکن ذخیره و در مجموع 4 بازیکن ایرانی در سال 2021 به عضویت تیم منتخب قاره آسیا درآمدند. در پایان هر سال فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) بهترین بازیکنان قاره های مختلف را بررسی می کند.

این سایت تیم منتخب قاره آسیا در سال 2021 را معرفی کرد که ایران، سردار آزمون و محمدحسین کنعانی زادگان در ترکیب اصلی و مهدی طارمی و سید مجید حسینی در بازیکنان ذخیره حضور دارند. متیو رایان از استرالیا، تاهیرو تومیاسو، تکفوسا کوبو و یویا اوساکو از ژاپن، عبدالکریم حسن و یاسر الشهرانی از عربستان سعودی، وو لی از چین، سون هیونگ اومین از کره جنوبی و علی ماههوت از امارات دیگر اعضای این گروه هستند. تیم قاره کهن 2021 انتخاب شده در سال 2021 هستند. لئوناردو ژاردیم سرمربی الهلال که این تیم را به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا رساند، از نظر IFFHS بهترین مربی قاره کهن است.

در همین راستا با محمدحسین کنعانی زادگان تماس گرفتیم تا ببینیم نظر او درباره این خبر و خبر حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از آسیا چیست.

تبریک می گویم. وقتی فهمیدی یکی از بازیکنان اصلی تیم 2021 آسیایی هستی چه حسی داشتی؟

احساس خوشحالی است که افتخار کنی و ببینی تلاشت به هر حال نمایان است. خدا را شکر و می دانم که این کارها مسئولیت یک فوتبالیست را تشدید می کند.

بازیکنان بزرگی مانند تاتنهام هاتسپر و ستاره کره جنوبی سان هیونگ مین، متیو رایان استرالیایی و علی ماهوب با شما و سردار آزمون به اعضای تیم سال آسیا تبدیل شدند. مهدی طارمی و سید مجید حسینی نیز به تیم ذخیره پیوستند.

در هر صورت این افتخار بزرگی است. همه این بازیکنانی که نام بردید لایق بهترین ها هستند. البته یادتان نرود که از قولم بنویسم که این عنوان و افتخار را مدیون تیم ملی، پرسپولیس و هواداران پرشمارش هستم.

این چه تاثیری بر قطر داشته است؟

همه هم تیمی هایم در الاهلی قطر به من سلام کردند و گفتند که این افتخار بزرگی است. البته منظورم گل های بزرگ از ابتدای فوتبالم است. من همچنان سعی می کنم هر روز بهتر از دیروز باشم.

علیرضا بیرانوند شعار خاصی دارد و همیشه می گوید آرزوهای من سقف ندارند! آیا آرزوهای محمدحسین کنعانی زادگان سقفی دارد یا نه؟

نام آرزو به خودی خود است. رویایی که سقف و پایانی ندارد! شما می توانید هر رویای بزرگی داشته باشید و یک فوتبالیست یا ورزشکار همیشه می خواهد به اوج برسد. البته بدون تلاش نمی توان به موفقیت دست یافت.

آیا به توپ طلای آسیا فکر می کنید؟

توپ طلای آسیا یک عنوان بسیار بسیار بزرگ است، اما به ندرت به مدافعان می رسد. در اروپا همان مرد سال است. به عنوان یک مدافع میانی سعی می کنم بازیکن خوب و مفیدی برای تیم باشگاهی و تیم ملی ام باشم. کسب توپ طلای آسیا یا عناوین فردی یک شادی یا رویای شیرین است، اما فوتبال یک ورزش تیمی است. همیشه سعی می کنم رضایت مربیان و هواداران تیم را جلب کنم و زیاد به این مسائل نمی پردازم.

از فوتبال ایران خبر داری؟

و من آگاه نیستم تو چی میگفتی

از حذف احتمالی پرسپولیس و استقلال به عنوان نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا خبر دارید؟

به نظرم حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا یک فاجعه ملی است. در کل حذف هیچ نماینده ای از ایران از لیگ قهرمانان زیبا نیست. تیم ملی ایران تیم اول آسیاست و امیدوارم با رهبری و درایت دوستان این مشکلات حل شود. هواداران پرسپولیس و سایر تیم ها با تیم های مورد علاقه خود زندگی می کنند و این عواقب تلخی برای فوتبال ایران خواهد داشت.

این وسط به نظر شما مقصر کیست؟

من خیلی واضح نیستم و دقیقا نمی دانم چرا در حال حاضر چنین مشکلی پرسپولیس و فوتبال ایران را تهدید می کند.

نبود ورزشگاه اختصاصی، مالکیت مشترک دو باشگاه و بدهی های کلان داخلی و خارجی از دلایل اصلی لغو مجوز حرفه ای پرسپولیس و استقلال است.

نمیدانم چه بگویم؟ ما 4 زمین تمرینی مختلف اینجا در قطر داریم. ما ورزشگاه اختصاصی داریم و الاهلی و سایر باشگاه های قطری کوچکترین مشکلی در زمینه زیرساخت ها ندارند. گاهی افسوس می خورم که فوتبال ایران با همه استعدادش چنین امکاناتی ندارد.

آخرین بازی های پرسپولیس را تماشا کرده ای؟

بله تا جایی که بتوانم تماشا می کنم و خوشحالم که پرسپولیس 3 بازی متوالی در لیگ برتر و جام حذفی را برد. امیدوارم بچه ها با ادامه این روند برای ششمین بار پیاپی قهرمانی لیگ برتر را جشن بگیرند. این تیم کمی زمان برد و فکر می کنم با هماهنگی بازیکنان جدید با بازیکنان قدیمی، پرسپولیس مثل 5 سال گذشته دوباره قهرمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید