واکنش عجیب به خرید پر سر و صدا پرسپولیس و یحیی

واکنش عجیب به خرید پر سر و صدا پرسپولیس و یحیی

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، یورگن لوکادیا مهاجم هلندی به تیم پرسپولیس پیوست. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس و رضا درویش در هفته های اخیر به دلیل خرید یک مهاجم خارجی تحت فشار زیادی قرار گرفته اند و شاید با خرید جدید کمی فشار را کم کرده باشند. با این اوصاف، فکر نمی‌کردیم بد نباشد که با مرتضی فنونی زاده، مدافع دهه 60 پرسپولیس در مورد پیراهن شماره 4 و خاطرات جالب صحبت کنیم. این گفت و گو را با این توضیح که چند ساعت مانده به اولین بازی پرسپولیس مقابل ذوب آخان اصفهان انجام شد را بخوانید:

بالاخره فکری برای خرید رایدر پرسپولیس دارید؟

خدا را شکر! به هر حال پرسپولیس امسال خریدهای خوبی انجام داد و فقط یک مهاجم می خواست و امیدوارم این مهاجم هلندی انتظارات را برآورده کند؟

به نظر شما می تواند؟

به هر حال لوکادیا از مدرسه فوتبال هلند میاد و از اون چیزی که خوندم رزومه داره و دی کارمو نمیشه!

بله، شاید این یکی از نگرانی ها باشد. تجربه نشان می دهد که پرسپولیس در سال های اخیر در جذب مهاجمان خارجی بسیار ناموفق بوده و افرادی مانند تادئو، دی کارمو یا جونیور براندائو را خریداری کرده است.

نه، این کافترباز نیست، اما برای هماهنگی با پرسپولیس هنوز زمان می خواهد. من خودم دوست داشتم پیمان بابایی را از تراکتورسازی تبریز بگیرم اما از او نخواستیم به استقلال برود.

می گویند به خاطر بازی برگشت فصل گذشته با تراکتورسازی و درگیری با امید عالیشاه در تبریز، یحیی گل محمدی او را محروم کرد؟

این را می توان با یاقوت حل کرد! اتفاقاً من دوست دارم یک بازیکن در زمین پر باشد و به قول ما فوتبالیست ها فوتبال بازی کند. حالا او به رقیب ما استقلال پیوسته است.

پرسپولیس بعد از خرید لوکادیا باز هم مهاجم می خواهد؟

چه اتفاقی می افتد؟ آیا ما بارسا همیشه با 3 مهاجم بازی می کنیم و مهاجم می خریم؟ الان مهدی عبدی، حامد پاکدل، شیرزد تمیرف و لوکادیا را داریم و اخیراً امید عالیشاه هم می تواند در خط فوروارد بازی کند. به نظر من یحیی گل محمدی باید با این افراد به کارش ادامه دهد و انشاالله پرسپولیس را به قهرمانی برساند اما من خودم یک دغدغه دارم!

خوش آمدی؟

من خودم مدافع بودم و می دانم وقتی تیمی حتی در بازی های دوستانه گل می زند، یعنی باید در دفاع بیشتر کار کنیم. گلسیانی مدافع خوب و با تجربه ای است اما باید با انرژی و انگیزه بیشتری بازی کند. به نظرم مرتضی پورعلی گنجی حدود 15 ماه است که در مسابقات رسمی دست به توپ نزده و باید به او زمان داد. علاوه بر این، علی نعمتی و فرشاد فرجی را داریم که باید بهترین عملکرد خود را در این فصل داشته باشند. الحمدلله دروازه بان خوبی مثل علیرضا بیرانوند هم داریم. بنابراین گل های زیاد پرسپولیس حتی در بازی های دوستانه هم خوب نیست.

شاید خداحافظی سیدجلال حسینی کار بیشتری کرد. او در 6 سال گذشته ستون خط دفاعی پرسپولیس بوده و این تیم بسیار به این بازیکن باتجربه وابسته شده است؟

درست است سیدجلال حسینی برای ما بازیکن بزرگ ملی و باشگاهی بود که در 5 قهرمانی متوالی برای پرسپولیس زحمت کشید اما حالا باید به غیبت او عادت کنیم. همه مدافعانی که نام بردم پتانسیل بالایی دارند و انشالله موفق خواهند شد.

نام سیدجلال حسینی به میان آمد و می خواهیم بپرسیم چرا هیچ بازیکنی پس از خداحافظی حاضر به پوشیدن پیراهن شماره 4 نشد؟

نگران نباشید پیراهن شماره 4 پرسپولیس بایگانی شد. آرشیو شده؟!

ما به سختی اینجا هستیم!

نباید بایگانی شود. سیدجلال بزرگتر از علی پروین نیست! الان پیراهن علی آقا را می پوشد و باید شماره 4 را هم بپوشد. می خواهم خاطره ای از روز اولی که پیراهن شماره 4 پرسپولیس را پوشیدم تعریف کنم. حوصله داری؟!

بله، شما در یادآوری خاطرات بسیار خوب هستید و این می تواند برای خوانندگان خبر جالب باشد.

این از شما خوب است یادم هست اولین بار در سال 64 برای یک بازی رسمی به رختکن پرسپولیس رفتم. در همان سال من، محمدحسن انصاری فرد و فرشاد پیا به پرسپولیس آمدیم. این تیم با دارایی بازی کرد و اولین بار بود که وارد رختکن این تیم شدم. محمود خان خوردبین پیراهن ها را بین بازیکنان توزیع کرد. آن روز علی آقا پروین به محمود خان گفت شماره 4 را به مرتضی بده! با خوشحالی پیراهن را گرفتم و در حالی که هنوز در دستم بود، علی آقا پروین خیلی رک به من گفت: «این پیراهن را قبل از او جعفر کاشانی، بیژن ذوالفیکارانسب و مسیح مسیح نیا در پرسپولیس می پوشیدند. تو الان می پوشی و اگر لیاقتش را داری تا یک روز می پوشی.» اگر در پرسپولیس باشی این پیراهن مال توست و اگر نالایق و ضعیف بوده ای، آن را پس می گیریم. بعد از بازی!”

اینو گفته؟!

بله، علی پروین به هیچکس تعارف نکرد. اتفاقا خدا کمکم کرد و یکی از بهترین بازی هایم را در پرسپولیس مقابل ساینا انجام دادم و خدا را شکر می کنم که تا روزی که در پرسپولیس بودم این پیراهن را بر تن کردم. الان هم این پیراهن شماره 4 را باید یک جوان شایسته بپوشد، همانطور که من زمانی که خود یحیی گل محمدی این پیراهن را در پرسپولیس و تیم ملی پوشیدم.

دیدار ذوب آخان و پرسپولیس تا ساعاتی دیگر در اصفهان برگزار می شود. انتظار دارید این مسابقه چگونه به پایان برسد؟

خدا کنه ما 2 بر 0 برنده بشیم!

چه کسی گل می زند؟

یکی را گلسیانی و دیگری را مهدی عبدی به ثمر رساند.

دیدگاهتان را بنویسید