واکنش عجیب وزیر ورزش به ادعای یحیی گل محمدی و پرسپولیس

واکنش عجیب وزیر ورزش به ادعای یحیی گل محمدی و پرسپولیس

حمید سجادی پس از پایان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور که در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، اظهار داشت: ایام بسیار فرخنده ماه رجب را به مردم به ویژه جامعه ورزش و کشتی گیران تبریک می گوییم. ، دهه فجر و میلاد ملا امیرالمومنین. همچنین از فدراسیون پاورلیفتینگ و کشتی بابت مسابقات خوب و برنامه ریزی این مسابقات تشکر می کنم. در فینال مبارزه بسیار خوبی برگزار شد. خوشبختانه ایشان به عنوان قهرمان کشوری انتخاب شدند و به آقای میرزاپور تبریک می گویم.

وی ادامه داد: آقای میرزاپور ماموریت مهمی دارد و انشالله موفق می شود و روزی لقب پهلوان باشی را دریافت می کند. با تشکر از همه مردم و مهمانان عزیز. فدراسیون ورزشی زرهانه کار بزرگی انجام داد و نزدیک به 700 مهمان داشت. در بخش فنی و عمران به دوستانمان در این حوزه قدرت الهی می گویم چرا که این روزها 600 هزار متر مربع به فضای ورزش کشور اضافه می شود. در دولت سیزدهم مردم با حمایت دولت و حمایت آقایان رئیسی و محبر موفق شدیم 2 میلیون متر مربع اضافه کنیم و در این ایام 600 هزار متر مربع به فضای ورزش کشور اضافه کردیم که کل شد. به مساحت 2 میلیون و 600 هزار متر مربع این روزها مراسم های مختلفی برای جشن گرفتن داریم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: از آقای تاج و همچنین آقای نبی با مساعدت هیات رئیسه و کسانی که می روند سوال کردم. تصمیم بگیریم و احتمالا یک جلسه فنی و گزینه ها روی میز خواهیم داشت. نتیجه بگیریم چون هر چه زودتر تکلیف را مشخص کنیم بهتر و زودتر می توانیم کمک کنیم تا تکلیف کادر فنی تیم امید هم مشخص شود. همه ما علاقه زیادی داریم که تیم امید بعد از پیروزی انقلاب به المپیک برسد. خوب نیست فوتبال ما بعد از انقلاب به المپیک نرفت. باید تلاش کنیم تا اتفاقات خوبی بیفتد و امیدوارم به زودی تکلیف مشخص شود.

وی در خصوص اظهارات یحیی گل محمدی مبنی بر اینکه از بالا نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شود و اینکه آیا وزارت ورزش چنین برنامه ای را در دستور کار دارد یا خیر، گفت: نمی توانم درباره صحبت های او قضاوت کنم اما وزارت ورزش همیشه حمایت می کند. همه ورزش های کشور و ما سعی می کنیم از رنگ آمیزی وزارتخانه خودداری کنیم. هرکسی که وزارت ورزش یا سازمان PE را اداره می کرد به شوخی رنگ خاصی داشت.

وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم را مردمی و عدالت محور خواند و تصریح کرد: هرکسی می تواند نظر خود را بیان کند اما ما در صدد برقراری عدالت هستیم. من صحبت های گل محمدی را نشنیدم اما در وزارت ورزش تلاش می کنیم ورزش را در کشور در همه ابعاد توسعه دهیم و تا جایی که بتوانیم به توسعه ورزش کمک می کنیم. برای ما (تیم ها) اهمیتی ندارد و سعی می کنیم زمین بازی برای همه یکسان باشد.

سجادی در پاسخ به سوالی مبنی بر بودجه در نظر گرفته شده برای ورزش کشور در سال 1402 گفت: بودجه ناامیدکننده نیست اما در جلسات طولانی مدتی که در شورای دولت در خصوص بودجه داشتیم پیشنهاداتی را ارائه کردیم. دولت حتی الامکان برنامه تنظیمی و بودجه ای را پیشنهاد داده است که باید رعایت شود. کمیته فرهنگی مجلس از ما دعوت کرد و نیازهای ورزش کشور را توضیح دادیم.

وی با اشاره به رویدادهای پیش رو در ورزش ایران گفت: مسابقات آسیایی، پاراآسیایی، مراحل انتخابی المپیک و برنامه هایی داریم که فدراسیون ها در حال آماده سازی برای استانداردهای حضور در المپیک هستند. دو سال مهم پیش رو داریم، المپیک 2024 دومین سال است و مناسب ترین سال برای ما در سال 1402 خواهد بود. اردوی معمولی هزینه های خاصی مانند سفر، غذا، اسکان و حقوق ورزشکاران را به همراه دارد که همه این هزینه هاست. در بعد قهرمانی هستند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین خاطرنشان کرد: برنامه های ترویج ورزش همگانی، ورزش باشگاهی، استعدادیابی و توسعه نیز مورد توجه بودجه قرار می گیرد. بودجه در مجلس در مرحله نهایی است و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد. دولت دوست دارد کمک کند و دکتر رئیسی و دکتر محبر دستورات لازم را برای کمک به بودجه دادند. اما به نظر سازمان برنامه و بودجه کشور هم احترام می گذاریم.

سجادی با بیان این جمله گفت: ما ورزشکاران دوست داریم وضعیت بودجه بهتر شود و در برخی مواد اتفاقات بهتری بیفتد. دولت هم ثروت خودش را در نظر می گیرد و ما هم به نظرش احترام می گذاریم. امیدوارم با حضور نمایندگان دولت و سازمان برنامه و بودجه تصمیمات کامل تری در مجلس گرفته شود و در صحن علنی مجلس بررسی شود. در این شرایط می توان قضاوت کرد که در مورد بودجه ورزش کشور چه می گذرد.

دیدگاهتان را بنویسید