واکنش عجیب پیشکسوتان پرسپولیس به تاریخ کنعانی ها

واکنش عجیب پیشکسوتان پرسپولیس به تاریخ کنعانی ها

مجتبی محرمی که خودش به دلیل مشکلات حاشیه ای و اجبار انضباطی در فوتبال زجر زیادی کشید حالا به دفاع از محمدحسین کنعانی زادگان می پردازد. شماره 8 سابق پرسپولیس و بهترین دفاع چپ تاریخ فوتبال ایران (به زعم اکثر کارشناسان) اتفاقی که برای مدافع تیم ملی افتاد را دمپایی و سوء استفاده از سادگی این جوان خواند و …

بهتر است آخرین صحبت های مجتبی محرمی را خودتان بخوانید.

آیا امروز به بهانه اتفاقی که برای محمد حسین کنعانی، پسر یک ملی پوش افتاده، با شما تماس گرفتیم؟

و پس از آن چه ؟! آقایون دست از سر این جوان خدا بردارید! من از همان مسابقه با رسانه ها ارتباط خوبی داشتم، اما همکاران شما یک بار عکس من را خط زدند و با سرنوشت فوتبالم بازی کردند. حالا نوبت کنعانیان بود؟

آیا هنوز از هفته نامه … ناراحت هستید؟!

آنها نمی خواستند مجتبی باشند. آنها با من مشکل شخصی داشتند. بعد از اینکه مشکلی پیش آمد روی عکسم یک خودکار قرمز کشیدند و چاپ کردند. معتبه محروم شد. از همه چیز محروم شدم. ممنوع الخروج شدم. من فاسد فی الارض شدم. آیا می گویید تا به حال کسی این کار را نکرده است؟ بلایی داشتم که نتونستم به استادیوم برم و حتی اجازه نداشتم از غرفه ها روزنامه بخرم. من کلا تحریم شدم

این ممکن است یکی از دلایل تماس ما با شما باشد. آیا توصیه یا توصیه ای به جوانان ملی دارید؟

چه پیشنهادی؟ چه کسی خوردن رطب را منع می کند؟ من محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده را خیلی دوست دارم، بحث پرسپولیسی بودن نیست، اما شجاعت و شهامتی که در دفاع دارند را دوست دارم. این کودکان سرمایه ملی هستند. حالا آنها می توانند اشتباه کنند یا در دام مردم بیفتند. ما نباید به نابودی فوتبال زاده کنعان پشت کنیم

آیا هداد عزیزی هم همین جمله را گفت؟

هداداد خودش یک فوتبالیست ملی است، یک ستاره است و می داند که این اتفاق خواهد افتاد. گفتم برای یک ملی پوش خوب یا یک فوتبالیست خوب کسی هست که هنوز خودش را رسوا نکرده است. میدونم خیلی ها بدتر از این کار میکنن، فایل صوتی یا ویس هست، ولی بچه حسین کنعانی مورد قلدری قرار گرفته. نمیخوام دهنم رو باز کنم اما…

لطفا ادامه بدهید؟

اینها مسائل زمان ماست. مثلا خیلی ها که در فوتبال ایران نماد اخلاق بوده اند کارهایی کرده اند که من محتبی محرمی بچه خیابان استهر خجالت می کشم درباره اش حرف بزنم. یا یک فوتبالیست برهنه را از همان خانه بیرون کردند! او را به خانه بردند، بعد یک مگس گیر به سمت من آمد و من را در خیابان دستگیر کرد! بله خیلی ها خیلی کار کرده اند و می کنند و حالا سرشان را تکان می دهند و می گویند کنعانی ها باید محروم شوند!

به نظر شما چه کاری باید انجام شود؟

هر آقایی جای او باشد بدتر می شود. همه آقایان در جوانی پاک بودند؟ آیا آنها کار اشتباهی انجام دادند؟ چرا متوجه مدیران متخلف نمی شوند؟!

مثلا کی؟!

خیلی وقت پیش گفتم چرا با اشتباهات مدیریتی محمد حسن انصاری فرد در پرسپولیس برخورد نمی شود؟ هر روز یک مورد جدید ظاهر می شود. گابریل کالدرون رو بگیر که تو تهران باهاش ​​جور نشدیم و با عصبانیت شکایت کنه تا استوکس رو برای عشق و هدیه به پرسپولیس بیاره! آقای انصاری فرد چرا قرارداد دروازه بان ذخیره و کروات را از پرسپولیس 3 سال دیگر تمدید کردید؟ تاریخچه اوساگونا چیست؟ آیا داستان شایعه سکه هایی است که گرفتید و به بازیکنان ندادید یا واقعیت دارد؟ شما رسانه ها باید این ماجراها را دنبال کنید نه اینکه حالا یک فوتبالیست جوان اشتباه کرده و با این اهتمام و جدیت گرفتار نشود. مانند انصاری فرد و انصاری فرد باید از فوتبال محروم شوند نه اینکه به دنبال محرومیت کنعانیان باشند.

(لطفا فضای بحث را تغییر دهید) آیا شما یکی از بهترین بازیکنان زن پنالتی تاریخ پرسپولیس هستید و می خواهیم مشکل دعوای عیسی القطر و مهدی ترابی بر سر ضربات پنالتی را بپرسیم؟

این طبیعی است. در زمان خودمان هم می خواستم پنالتی بزنم که رحیم یوسفی گفت مجتب را بده تا بزنم! علی آقا پروین هم خیلی گلایه کرد و …

پروین قبل از شروع ضربات پنالتی تیمش را مشخص کرد؟

بله، علی آقا همیشه می گفت برای مجتبی پنالتی گرفته شد. الان هم به نظر من تعیین کننده یحیی گل محمدی است و بازیکنان نباید در مورد پنالتی جرو بحث کنند.

رمز موفقیت شما در ضربات پنالتی چه بود؟

(با فروتنی) پنالتی های زیادی را هم خراب کردیم!

نه چندان! شاید یکی در پرسپولیس و یکی در تیم ملی…

پنالتی ها در درجه اول برای روحیه و اعتماد به نفس بازیکن است. راستش الان مهدی ترابی (تاکید می کند) خدا نکند تماشا کنیم! آنها خیلی خوب شلیک می کنند. از تماشای او پشت توپ ایستاده و به زیر بغلش لگد می زند لذت می برم.

مهدی ترابی بهترین پنالتی بانوان لیگ برتر ماست؟

– امیدوارم در آینده هم ضرباتش را خوب بزند و تبدیل به گل کند.

بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال ما چیست؟

زیاد بودند اما اگر بخواهم نام ببرم می گویم پرویز قلیچ خانی! البته علی پروین و مرحوم سیروس هم پاروزن بودند اما پرویز گلیچانی بهترین پنالتی زن و بازیکن تاریخ فوتبال ماست. خود علی آقا پروین همیشه همین را می گوید.

بالاخره حرف ناگفته ای ندارید؟

می خواهم در مورد مهدی مهدوی کیا صحبت کنم. او این روزها اگر اصلا درگیر تاریخ جهان عرب یا حضور سرمربی رژیم اشغالگر قدس نبود، مورد حمله قرار گرفت. مهدی یک الگوست و حالا به شما می گویم زمانی که من کاپیتان پرسپولیس بودم، چند بازیکن از جمله مهدوی کیا الگوی من بودند. اغراق نمی کنم اما یحیی گل محمدی، کریم باقری، ادموند بزیک و رضا ترابیان برای من به عنوان کاپیتان تیم الگوی اخلاقی بودند. من الان نمی توانستم به خوبی این بچه ها باشم، اما باید آنچه را که در دلم صادق بود، می گفتم. مهدی مهدوی کیا با گل خود به آمریکا یکی از خاطره انگیزترین روزهای مردم و فوتبالدوستان را رقم زد. مرسوم نیست که با مهدی به خاطر چیزی که از آن اطلاعی نداشت، این گونه بجنگند. باید قدر مهدوی کیا را بدانیم چون همه جور کارها ثابت شده است. بیشتر از همه از ماجرای مهدی فنونی زاده ناراحت شدم و واقعا زشت است که یک ملی پوش این مطلب را علیه مهدوی کیا منتشر کند. به سختی از مهدی بود و هنوز هم باور نمی کنم. اینجا مربوط به استقلال و پرسپولیس نیست، بلکه فوتبالیستی با اخلاق و غرور به نام مهدوی کیا است. مهدی فنونی زاده بی معرفت شده و شاید الان فهمیده که از شرم چیزی نمی گوید و در اینستاگرام چیزی نمی گذارد!

دیدگاهتان را بنویسید