واکنش فتح الله زاده به لیست خروجی استقلال

واکنش فتح الله زاده به لیست خروجی استقلال

از روزی که علی فتح الله زاده سرپرست مدیریت باشگاه استقلال با مشکلات و مسائل زیادی مواجه بوده که از گذشته به ارث رسیده است. سرمربی آبی ها که در چند مرحله در استقلال کار می کرد حالا کار سختی برای رهایی این تیم از دردسر دارد. وی به تشریح وضعیت آب در پایتخت پرداخت که در ادامه می خوانید:

به نظر می رسد شکست مقابل سپاهان در اصفهان مانعی برای استقلال در لیگ داشته باشد؟

اینکه استقلال شکست خورده قطعا نتیجه قابل قبولی نیست. نه تنها من، بلکه اعضای کادر فنی، بازیکنان و هواداران هم خوشحال نیستند. برخی از شکست ها بسیار غم انگیز هستند. درست مثل بازی سپاهان که استقلال نباخت.

اما این اتفاق افتاد و شما سه امتیاز مهم دیگر را در قهرمانی از دست دادید.

درباره اون هیچ شکی نیست. این بازی را می توان از چند جهت تحلیل کرد. استقلال خوب بازی کرد و شکست خورد، روزی که باختیم نمایش خوبی در اصفهان و در خانه داشتیم. استقلال با دو خطا شکست خورد. در طول 90 دقیقه بازی همیشه بهتر از حریف بودیم، این برتری فنی زمانی حاصل شد که به دلایل مختلف چند بازیکن تمام وقت خود را نداشتیم. ما مستحق باخت نبودیم اما باید قبول کنیم که فوتبال بی رحمانه است، تیمی که خوب بازی می کند همیشه برنده نمی شود و گاهی این اتفاق می افتد. جنبه فنی بود اما از نظر نتیجه سه امتیاز را از دست دادیم. ما بدون امتیاز زمین را ترک کردیم و این چیزی نیست که از آن خوشحال باشیم.

اما چی؟

بازیکنان تلاش زیادی کردند و نشان دادند که می توانند بهتر و روانتر در لیگ بازی کنند. اگر نتیجه گیری به این تلاش اضافه شود، در آینده اتفاقات خوبی برای استقلال خواهد افتاد.

بنابراین به نظر می رسد هنوز از ریکاردو ساپینتو حمایت می کنید.

آیا نباید حمایت کنم؟ چرا از سرمربی من حمایت نمی کنم؟ من از روزی که به استقلال آمدم از او حمایت کردم و این کار را ادامه خواهم داد.

این حمایت تا کی ادامه خواهد داشت؟

همیشه ادامه خواهد داشت. من از سرمربی تیمم حمایت می کنم و باید این کار را انجام دهم، مطمئنم استقلال روزهای خوبی خواهد داشت. تا اینجای فصل یک جام برده ایم و سوپرجام را هم برده ایم. ما توانایی بردن جام را با هم داریم. ما اهداف مشترکی داریم و سعی می کنیم با هم هواداران را خوشحال کنیم.

رابطه شما با سرمربی تیم چطور است؟ برخی افراد سعی می کنند این رابطه را از بین ببرند.

ما رابطه خوبی با هم داریم، خودتان می بینید که رابطه ای مبتنی بر احترام بین مدیرعامل و سرمربی استقلال وجود دارد. هرازگاهی جلسه ای داریم و صحبت می کنیم، تلفنی صحبت می کنیم و سعی می کنیم به هم کمک کنیم تا استقلال را به جایگاهی که لیاقتش را دارد برسانیم. اینکه بعضی ها به دنبال چه هستند و چه فکری می کنند برای من و ما مهم نیست. ما در استقلال کار زیادی داریم. واقعا وقت اضافه ای ندارم که به مسائل ثانویه توجه کنم.

شما به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار هستید.

نباید امیدوار باشم؟

فاصله استقلال تا بالای جدول به هشت امتیاز رسید.

هنوز چهارده هفته تا پایان لیگ باقی مانده و 42 امتیاز پیش روی ماست. هزار و یک اتفاق ممکن است در لیگ بیفتد. ما نه تنها ناامید نیستیم، بلکه امیدواریم. در فوتبال همیشه اتفاقاتی می افتد که باورشان آسان نیست. اینها جاذبه هایی هستند که فوتبال را به هیجان انگیزترین ورزش دنیا تبدیل کرده اند. لیگ را با قدرت ادامه می دهیم و مطمئنم در مسابقات بعدی اتفاقات جالب و خوشایندی برایمان رقم خواهد خورد.

مهمترین دغدغه هواداران استقلال پنجره نقل و انتقالات باشگاه بود که با تلاش شما باز می شود.

در این مدت تلاش زیادی کردیم چون به خاطر گابریل پین و هروی میلیچ پنجره استقلال بسته شد. دوست ندارم به گذشته برگردم و در مورد چرایی و چگونگی بسته شدن پنجره استقلال صحبت کنم چون همه می دانند. در این مدت ما شبانه روز کار می کردیم و این پنجره در حال باز شدن است. ما با این دو نفر به توافق رسیده ایم تا به نگرانی هوادارانی که لایق بهترین ها هستند پایان دهیم.

پس باید منتظر خریدهای شما باشیم.

با توجه به اظهار نظر سرمربی تیم ادامه می دهیم. او اسامی چند بازیکن را به ما داد و به باشگاه آنها نامه نوشتیم تا آنها را جذب کنند. در حال حاضر شرایط برای جذب بازیکن سخت است و مثل ابتدای فصل نیست. با همه اینها سعی می کنیم برنامه هایی که داریم را دنبال کنیم.

در این مدت با چالش های زیادی روبرو شده اید. شما رویدادها و مرزهایی را برای استقلال از گذشته به ارث برده اید. کی آرامش به استقلال برمی گردد؟

از زمانی که به استقلال آمدم تلاشم 24 ساعته بوده است. دنبال بهانه نیستم، هواداران فتح الله زاده را می شناسند و از او توقع دارند، پس باید تلاش کنم، سخت تلاش کنم، باید تک تک با این چالش ها روبرو شوم، حاشیه ها را حذف کنم. من همیشه احساس کرده ام که هواداران استقلال لایق بهترین ها هستند و هر کاری برای این عزیزان انجام دهید کافی نیست.

در لیست خروجی استقلال چه افرادی قرار دارند؟

ابتدا باید بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنیم و تا زمانی که بازیکنان مورد نظر سرمربی تیم را جذب نکنیم، فهرست اولیه را نخواهیم داشت. همه این سوالات بستگی به نظر سرمربی دارد، او به عنوان سرمربی باید بگوید چه بازیکنی را می خواهد و چه بازیکنی را نمی خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید