واکنش ها به پیشنهاد میرحسین موسوی

واکنش ها به پیشنهاد میرحسین موسوی

گروه سیاسی: «میرحسین موسوی» آخرین نخست‌وزیر ایران در بیانیه‌ای که روز شنبه ۱۵ بهمن ماه منتشر شد، سه پیشنهاد «برگزاری همه‌پرسی در مورد لزوم تغییر یا تدوین قانون اساسی»، «تشکیل مجلس مؤسسان» را ارائه کرد. و ” همه پرسی متن مصوب این مجلس بر اساس قانون مداری برخاسته از خواست مردم”؛ انتشار این بیانیه بار دیگر شاهد واکنش برخی از چهره ها و رسانه های به اصطلاح اصولگرا بود که به آن خواهیم پرداخت. در ادامه این گزارش ذکر شده است.

واکنش عضو هیئت اطلاع رسانی دولت

در بخشی از آن بیانیه آمده است که اعتراضات حقوق بشری و حوادث تلخ ماه ها و سال های اخیر حقایق بزرگی را در مورد ملت ما به اثبات رسانده است. لجاجت، اصرار بر روش‌های خشونت‌آمیز به جای گفت‌وگو و اقناع و خودداری از برداشتن کوچک‌ترین قدم در راه احقاق حقوق شهروندان در قانون اساسی و مطالبات مردم سال به سال فاصله حاکمان را از مردم بیشتر می‌کرد. و جامعه را از اصلاح در چارچوب موجود منصرف کرد. عبدالله گنجی، مدیرمسئول سابق روزنامه همشهری، عضو شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به این قسمت از بیانیه در توییتر نوشت: پس از ماه ها سر و صدای افرادی مانند علی نژاد، کریمی، راده، پهلوی. و … میرحسین موسوی، احساس کرد گم شده یا جا مانده است. پس به صورت خرابکارانه اعلام حضور کرد یا بهتر بگوییم سبد براندازی گذاشت تا جای او در صف براندازان گرفته نشود.’

هدایت مردم به سمت انتخابات توسط موسوی

روزنامه ایران، رسانه دولتی در واکنش به اظهارات میرحسین که معتقد است «آخرین اتفاقات ایران نشان می‌دهد که اجرای بدون سازش قانون اساسی به عنوان شعار قابل اعتماد، دیگر کارساز نیست و گامی فراتر از آن است که باید. وی همچنین بر این باور است که ایرانیان نیازمند تحولی اساسی هستند که خطوط اصلی آن را شعار «زن، زندگی، آزادی» ترسیم می‌کند، می‌نویسد: «میرحسین موسوی، بدون اشاره به جنایات اعتراض‌های خیابانی و کشتار. ده ها تن از نیروهای امنیتی خشن به آخرین وقایع زیر پرچم «نهضت برای پاکی» اشاره کردند.موسوی که پرونده سیاه «قیام جمهوری» در تظاهرات ۸۸ را دارد، نیز معتقد است که لازم است بازگشت به رای مردم و تغییر قانون اساسی یا تدوین قانون اساسی جدید در جریان همه پرسی البته در پایان این بیانیه سیاسی موسوی به ناقص و انتزاعی بودن پیشنهاد خود برای رفراندوم اذعان کرد و نوشت: پیشنهاد va با ابهاماتی همراه است. حداقل این است که چه کسی آن را می پذیرد یا اجرا می کند. وی در عین حال این پیشنهاد را مطرح کرد و خود نیز در آن تردید داشت چرا که قبلاً به دلیل شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 دستور کمپ خیابانی برای وتوی رای مردم را صادر کرده بود و برای مدتی به رای مردم احترام گذاشت. اجازه می دهد نتایج مطلوب او خروج از رای گیری باشد.

بیانیه زوال و سپری شدن انقلاب

آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی همچنان بر این باور است که «قانون» تنها راه نجات کشور است که عزت بر عدالت و انصاف تکیه کند. قانون سعادتی را به ارمغان می‌آورد که از مردم و برای مردم است، نه در خدمت حفظ امتیازات و موقعیت ناعادلانه کسانی که مافوق قانون به شمار می‌روند. بحران بحران ها ساختار بحث برانگیز و ناپایدار نظام قانون اساسی کشور است. این قدرت غیرمسئولانه و غیرمسئولانه است که روزگار سیاهی را به ما می‌دهد و راه سعادت را بر مردم رنج‌دیده می‌بندد. وی در این بیانیه نوشت: قدرت در کنار ملت است، همان ملتی که اگر نگاهش ثابت و علاقه مند به نظم نوین باشد، خواه ناخواه ساختار قبلی فرو می ریزد. میرحسین در عین حال پیشنهاد «تأمل و همکاری» را برای جلوگیری از بازگشت به «این نقطه جدید» داد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه «میرحسین موسوی» را بیانی درباره سقوط و گذر انقلاب عنوان کرد و گفت: این بیانیه بر حرکت آشکار و ضد انقلاب نیروهای کشته شده تاکید بیشتری دارد. حجت الاسلام «عباس کعبی» در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بیانیه میرحسین موسوی بیانیه سقوط و همراهی آشکار و آشکار با دشمنان اسلام و ایران است. البته مردم ایران در پاییز راهپیمایی 22 بهمن که امسال با شعار “44 سال ایران قدرتمند” برگزار می شود به این بیانیه پاسخ خواهند داد. با بیان اینکه در طول 44 سال انقلاب همواره تلفات و تلفات بوده است، اما جدای از این خسارات، رشد مقدس نسل جدید ضامن آینده درخشان ایران اسلامی است. این نشان از فداکاری، خودخواهی، غرب زدگی، یأس و ناامیدی است، گفت: امروز مردم به نیروهای سقوط کرده و از خط انقلاب و ارزش های اسلام توجهی ندارند. بیانیه میرحسین موسوی بر حرکت آشکار و ضد انقلابی نیروهای کشته شده تاکید بیشتری دارد.

کاربران بیانیه میرحسین را در پازل دشمن تحلیل کردند

خبرگزاری فارس در واکنش به اظهارات میرحسین نوشت: اعتراضات سال 1401 با شکست ضد انقلاب همراه بود. تلاش های دشمن برای ائتلاف علیه جمهوری اسلامی به نتیجه نرسید و با اینکه با سناریوهای جدیدی مواجه شد، نتوانست مردم را با خود همراه کند. کاربران سایبری به تحلیل بیانیه میرحسین در پازل دشمن پرداختند و به این اقدام واکنش نشان دادند.

وی تصریح کرد که باید رای و نظر مردم برگردانده شود

همچنین مشرق نیوز نزدیک به جبهه بشندری در واکنش به اظهارات موسوی نوشت: «میرسین موسوی یکی از رهبران اعتراضات سال 88 که مدعی حمایت از اعتراضات در میانه اعتراضات است، مدعی است که هیچ چیزی نمی تواند هرج و مرج آغاز شده را متوقف کنید! ) اکنون و با پایان یافتن بلاتکلیفی و عدم همکاری مردم با آخرین توطئه، اظهارات جدیدی را مطرح کرد. وی تصریح کرد که باید به نظر مردم برگردیم و قانون اساسی را تغییر دهیم یا در همه پرسی قانون اساسی جدید تدوین کنیم. کاربر فضای مجازی ک در توییتی طنز نوشت: بند ۱ قانون اساسی: برنده انتخابات قبل از پایان شمارش آرا مشخص می شود. بند دوم: در همه انتخابات پسر این شهر اول می شود مگر در لرستان که داماد پیروز است.

در پایان باید اشاره کنیم که پس از اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و از اسفند ۱۳۹۷، میرحسین موسوی و همسرش «زهرا رهنورد» در حصر خانگی به سر می برند.

منبع: آرماند تودی

دیدگاهتان را بنویسید