واکنش وزارت امور خارجه به اقدام نشریه فرانسوی: در حال بررسی روابط فرهنگی با فرانسه هستیم/ در ایران انجمن ایران شناسی فرانسه را تعطیل کردند.

واکنش وزارت امور خارجه به اقدام نشریه فرانسوی: در حال بررسی روابط فرهنگی با فرانسه هستیم/ در ایران انجمن ایران شناسی فرانسه را تعطیل کردند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام تحقیرآمیز نشریه منحوس فرانسوی به دلیل زیر پا گذاشتن موازین اخلاقی شناخته شده، تجاوز به مقدسات دینی، نقض اقتدار سیاسی و مذهبی و توهین به نمادهای حاکمیت و ملی بیانیه ای صادر کرد. ارزش های کشور ما

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدامات توهین آمیز نشریه مفتضح فرانسوی را به دلیل زیر پا گذاشتن موازین اخلاقی شناخته شده، تجاوز به مقدسات دینی، نقض اقتدار سیاسی و مذهبی و همچنین توهین به نمادهای حاکمیت و ملی به شدیدترین الفاظ محکوم کرد. دیگری به بررسی تجاوزات صهیونیسم به رسانه ها در جهت ترویج اسلام ستیزی، نفرت پراکنی و تفرقه بین جوامع و مردم می پردازد و در این بیانیه می گوید: اقدام ضد بشری نشریه فرانسوی خطک، که متأسفانه سال هاست بی شرمانه از مفهوم شریف «آزادی بیان» سوء استفاده کرده و سرپوشی بر اعمال آن است و فرهنگ ستیزی و هتک حرمت انسان ها و کرامت انسانی و ارزش های والای اخلاقی و دینی، ادامه ی مشابه است. تحرکاتی که در سالهای گذشته و قبل از آن در قالب انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اکرم (ص) ظاهر شد. خشم سکسکه و اعتراض مقدس. مسلمانان در سراسر جهان.

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت تداوم انفعال مقامات ذیربط در فرانسه برای رسیدگی به مظاهر اسلام ستیزی و گسترش نفرت نژادپرستانه در نشریات فرانسوی، مسئولیت مستقیم دولت فرانسه در پاسخگویی به عاملان و بنیانگذاران این حادثه را یادآور شد. چنین نفرت و دعوت به مبارزه جدی با اسلام ستیزی و اسلام هراسی جاهلانه مظهر نژادپرستی نهادینه شده در این کشور است.

در همین راستا وزارت امور خارجه به اطلاع ملت بزرگ و شریف ایران و سایر مسلمانان جهان می رساند که با توجه به کوتاهی مقامات فرانسه در اتخاذ تدابیر معقول برای جلوگیری و مقابله با گسترش نفرت و توهین و توهین به مردم وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حفظ حریم دینی مسلمانان و ارزش‌های اخلاقی و ملی ایرانیان، ضرورت مقابله جدی با سوء استفاده از ارزش‌های اصیل آزادی بیان را که بقای آن است، منعکس می‌کند. قوام در احترام به انسان و انسانیت و مقدسات دینی، مذهبی و ملی همه موجودات بشری در سطوح مختلف و مناسب طرف فرانسوی.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر مسئولیت مسلم دولت فرانسه در قبال نقض حریم آزادی، نقض حقوق بشر، توهین به ارزش‌های دینی، نقض باورهای دینی و تهدید حاکمیت ملی دیگران تاکید می‌کند. کشورها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تحت مدیریت دولت فرانسه سکوت در برابر اقدام ضد فرهنگی و ضد بشری بیانگر نشریه مبتذل فرانسه و در بررسی روابط فرهنگی با فرانسه و در نظر گرفتن امکان تداوم فرهنگ فرانسه نیست. فعالیت در ایران به عنوان اولین گام فعالیت انجمن ایرانیان فرانسه را در ایران تعطیل می کند.

بدیهی است مطالبه مردم ایران از دولت فرانسه مبنی بر پاسخگویی عاملان و سازمان دهندگان اقدامات تهاجمی اخیر و جلوگیری از تکرار آن با جدیت پیگیری و اقدامات مقتضی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید