واکنش وکیل دادگستری به سفر جعفری دولت آبادی/ ده سال است جواب کسی را ندادی

واکنش وکیل دادگستری به سفر جعفری دولت آبادی/ ده سال است جواب کسی را ندادی

روز جدید : نعمت احمدی، وکیل دادگستری در روزنامه شرق نوشت: اعتراض در هیاهوی اخبار ریز و درشت این روزها گم شد. اعتراض آقای عباس جعفری، دولت آبادی، دادستان سابق تهران، مردی که پس از آقای سعید مرتضوی، اولین دادستان عالی رتبه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، سکان هدایت دادسرای عمومی و انقلاب تهران را بر عهده گرفت.

آقای دولت آبادی دور خود و دادستانی تهران حصار سختی کشیده بود که نمی توانست با آن دیدار کند، تهران، به استثنای وکلایی که مورد اعتمادش بود.

مهمتر از آن اینکه آقای دولت آبادی به هیچکس پاسخگو نبود، یعنی هر کاری می خواست انجام می داد و این توقع را به او می داد که از هر نوع برخوردی در امان باشد. بیژن قاسم زاده، زمانی که نامش در آقای طبری برده شد و محبوب ترین بازجوی آقای قاسم زاده تحت تعقیب قرار گرفت، احتمالاً انتظار داشت که هیچکس او را به عنوان فردی که در طول مدت طولانی دادستانی خود هر کاری می خواسته است، بازجویی نکند. اما راهی که او را ترک کرد او را عصبانی کرد. به حدی که سعی کرد با مجموعه ای که کشیده بود کنار بیاید. او به عنوان طلبکار به گونه ای اعتراض می کند که به اعتقاد من از نظر آقای دولت آبادی باعث تحقیر قوه قضائیه می شود.

او هیچ نیاز مالی ندارد. چون با درجه عالی دادگاه بازنشسته می شود. مردی که روزی هر قانونی را نادیده می گرفت، آن را نادیده می گرفت، هر گونه نگرش را برای دیگران لازم می دانست و در قانون نمی گنجید، با برکناری از همه مناصب خود را مقبول می دانست، درست مانند فرزند عزیز یک خانواده در اول. ملاقات با او خانواده اش را می گیرد و او را عصبانی می کند و او را مجبور به ادعا می کند. آقای دولت آبادی معتقد است بعد از مدت ها خدمت به اصطلاح در قوه قضائیه، برخورد ایشان با خدماتی که ارائه کرده است، تناسبی ندارد و قصد دارد قوه قضائیه را به چالش بکشد.

او فکر می کند که یا تحت درمان است یا کسی به او اهمیت نمی دهد، بگذار دوست دختر سابق هر کاری می خواهد انجام دهد. او پست سابق خود را به چالش کشید و دادستان فعلی تهران را بر سر دوراهی قرار داد. اگر معاینه نشود یا مورد بررسی قرار نگیرد، حاشیه آقای دولت آبادی هر روز در متن تکرار می شود و معتقد است که دادستانی که تمدید شد و هر کاری خواست انجام داد، همچنان مصون است و عملکرد و رابطه 10 ساله او با او. افرادی مثل طبری در حاشیه هستند. اگر با او برخورد شود، فردی که جایگزین او شده با او برخورد می کند. دادستان سابق چه اقدامات یا اقداماتی را در اقدامات خود انجام خواهد داد؟

حواشی دادسرا یا عملکرد فعلی که قوه قضائیه را برانگیخته است؟ او معتقد است در صورت ملاقات افکار عمومی انگشت اتهام را به سمت سفرهایش نشانه می رود، اما خطاب مردم به آقای دولت آبادی این خواهد بود: برادر شما 10 سال دادستان مضاعف و انقلاب تهران بودید که خوشحال شد. با تو؟ ? به کدام متهم، کدام فعال سیاسی، کدام خبرنگار توجه کردید؟ حصار 10 ساله ای که در دادستانی تهران دور و بر شما بلندتر می شود، چرا فکر می کنید آنقدر کوتاه است که احتمالا علیه دادگستری شهر فریاد می زنید؟ اگر بگویم بعد از بازنشستگی باید از نظر مالی این کار را انجام دهید، حداقل با توجه به مبلغی که دریافت می کنید قابل قبول نیست. همکاران شما در قوه قضائیه و قضایی و اداری کمتر از شما حقوق می گیرند و حالا که اعتراضات مدنی دارند حداقل به خاطر حرکت شما مورد توبیخ و تهدید مقامات عالی رتبه قرار گرفته اند. مسائل مالی شما جز این نیست که سفر یک نقص است. با این حال، شما حداقل با قوانین مربوط به حمل و نقل و سفرهای درون شهری آشنا هستید و سفر باید در قالب های شناخته شده مانند تاکسی، رانندگی اسنپ و غیره انجام شود. با این حال، بسیاری از مردم مسافران را در جاده جابجا می کنند و برای حفظ هزینه های زندگی باورنکردنی خود درآمد کمی دارند.

از این بگذریم. همچنین می توانید با مرکز مشاوره که آماده صدور مجوز برای قضات شاغل است تماس بگیرید! دریافت مجوز؛ مطمئناً درآمد بیشتری نسبت به رانندگی خواهید داشت.

با توجه به شهرت و تجربه شما در مدت حضور در قوه قضائیه، آنچه از ژست نمادین شما قابل استنباط است، اعتراض به رفتار کارکنان دادگاه پس از خروج از دادسرا و احتمالاً بازنشستگی است.

آقای دولت آبادی خدا را شکر که از رساله دکتری خود نیز دفاع کردید و به افتخار دکتری نائل شدید و به شما گفته شد که روز دفاع از رساله دکتری خود را زیباترین روز زندگی خود می دانید. آقای دولت آبادی روش اعتراضی که در پیش گرفته اید را تایید می کنید؟ قاضی دادگستری، رئیس قاضی استان خوزستان، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران، قاضی دادگاه عالی انتظامی قضات و غیره. ادبیات پروتستان افکار عمومی را مورد قضاوت قرار داده است.

به نظر شما نه استاد، نه دکتر، نه دادستان و نه رئیس جمهور، کسی که بخواهد اعتراض خود را به هر طریقی در جامعه مطرح کند، خلاف نظم عمومی عمل نکرده است؟ اگر مسافر خشمگین خدای ناکرده با ادبیاتی غیر از ادبیات مودبانه مسافران واقعی مواجه شد، از چه قدرت و مقامی کمک می گیرید؟ من کاری به نگرش شما نسبت به زندانیان دگراندیش و اظهاراتی که به عنوان دادستان دادید ندارم. قداست امامزاده ای را که زمانی مسئول آن بودید حفظ کنید. این امامزاده با تولیت شما در گذشته، به هر حال یکی از سه نیروی سیاسی کشور است. هر چند کارکنانش ناراضی هستند، مردم ناراضی و بسیاری از موارد قصه گو هستند، اما متاسفم که باید بگویم ناکارآمدی از مدیریت طولانی مدت امثال شما برای کارکنان امروزش باقی مانده است. عده ای هم هستند که از رفتار امثال شما در این دستگاه ناراحت هستند، اما در کوچه و بازار دعوای داخلی نمی کنند. سوار تاکسی پروپیمان خود شوید و خدای نکرده پیام شما به گوش کسانی می رسد که باید می شنیدند.

دیدگاهتان را بنویسید