واکنش یک چهره افراطی به دولت بایدن که تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال می کند: این نشان دهنده ضعف در زمانی است که آمریکا به قدرت نیاز دارد!

واکنش یک چهره افراطی به دولت بایدن که تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال می کند: این نشان دهنده ضعف در زمانی است که آمریکا به قدرت نیاز دارد!

روز جدید ریچارد گلدبرگ، مدیر سابق تسلیحات ضد تروریسم ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید ترامپ، به واشنگتن فریبیکن گفت که آخرین انتشار برق هدیه ای به ایران است. گلدبرگ که اکنون یکی از اعضای ارشد اندیشکده افراطی بنیاد دفاع از دموکراسی است، گفت که این تنها نمونه دیگری از ضعف در زمانی است که ایالات متحده به قدرت نیاز دارد. اگر قرار بود استثنا در مورد روابط عراق تمدید شود، باید قبل از ورود به وین اعلام می شد.

واشنگتن فری‌بایکن همزمان با پایان دور اول مذاکرات هسته‌ای در دولت ابراهیم رئیسی در وین در سوم دسامبر ۲۰۲۱ می‌نویسد:

در این گزارش آمده است که جدول زمانی معافیت از خرید برق در 19 نوامبر امضا شد، اما تا 29 نوامبر، روز از سرگیری مذاکرات هسته ای، به کنگره ارسال نشد. چنین تاخیری این توهم را ایجاد کرده است که دولت بایدن برای نشان دادن حسن نیت به تهران امتیاز می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی، مذاکرات هسته ای پس از چند ماه توقف از سر گرفته شده است. در طی ماه‌ها بن‌بست، تهران برنامه هسته‌ای خود از جمله غنی‌سازی اورانیوم و نصب سانتریفیوژهای هسته‌ای مدرن را گسترش داد. یک منبع ارشد کنگره گفت که تاخیر در ارسال نسخه به کنگره نشان می دهد که دولت آمریکا خواستار لغو تحریم ها در زمان از سرگیری مذاکرات شده است.

ریچارد گلدبرگ، مدیر سابق تسلیحات ضد تروریسم در ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید در دوره ترامپ، به فرایبانکون واشنگتن گفت که آخرین قطع برق هدیه ای به ایران بود. گلدبرگ، که اکنون از اعضای ارشد اندیشکده افراطی بنیاد دفاع از دموکراسی است، گفت که این تنها نمونه دیگری از ضعف در زمانی است که ایالات متحده به قدرت نیاز دارد. اگر قرار بود استثنا در مورد روابط عراق تمدید شود، باید قبل از ورود به وین اعلام می شد.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که ایران از ایالات متحده می‌خواهد همه تحریم‌های اقتصادی اعمال شده توسط دولت ترامپ را لغو کند، درخواستی که دولت بایدن آماده انجام آن است. آلمان، انگلیس و فرانسه روز جمعه گفتند که جمهوری اسلامی در مورد مذاکرات جدی نیست. به گفته این دیپلمات‌ها، ایران تقریباً از تمام سازش‌های دشواری که در ماه‌های سخت مذاکرات حاصل شد، کنار رفته و خواستار تغییرات اساسی در متن است.

بر اساس این گزارش، لغو تحریم ها به ایران 120 روز دیگر فرصت می دهد تا برق بدون تحریم به عراق بفروشد که برای جمهوری اسلامی درآمدزایی دارد. دولت ترامپ در تلاش برای کاهش فروش، چارچوب زمانی استثنائات را محدود کرده است، اما دولت بایدن آن را برای 120 روز تمدید کرده است. وزارت امور خارجه گفت که تلاش کرده است “بخش محرمانه را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 23 و 24 نوامبر تحویل دهد، اما به دلیل بسته شدن دفاتر کنگره در روز شکرگزاری، این امکان وجود نداشت.”

دیدگاهتان را بنویسید