واکنش 13 نماینده مجلس به اعتراضات اخیر: ای کاش دولت به غیور حسینی و فاطمی جوان اجازه می داد تا طومار آشوبگران فاسد را بسته بندی کنند.

واکنش 13 نماینده مجلس به اعتراضات اخیر: ای کاش دولت به غیور حسینی و فاطمی جوان اجازه می داد تا طومار آشوبگران فاسد را بسته بندی کنند.

روز جدید تعدادی از نمایندگان شورای اسلامی به تجمعات اخیر در برخی شهرها پس از درگذشت مهسا امینی واکنش نشان دادند. جواد حسینی کیا، عضو کمیته صنایع و معادن در این باره نوشت: برداشتن حجاب از سر زنان متدین، دست منافقین و سرویس های اطلاعاتی بیگانه را که اصل اسلام و انقلاب را نشانه رفته و از مهسا استفاده کرده اند، آشکار کرده است. مرگ امینی به عنوان عذرخواهی خون غیورها به جوش آمد. ای کاش دولت به جوانان غیور حسینی و فاطمی اجازه می داد تا طومار مفسدین را بسته بندی کنند.» زهره سادات لایوردی، یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی نیز در این باره نوشت: «سران اغتشاشات از مرگ مهسا امینی استفاده کرده اند. بهانه می کند و می خواهد کشور را درگیر شورش های خیابانی کند و آشکارا اعلام کند که نام او رمز حمله به ماست.

واکنش 13 نماینده مجلس به اعتراضات اخیر: با اسم رمز مهسا امینی می خواهند کشور را به اغتشاشات خیابانی بکشانند/ ای کاش دولت به جوانان غیر حسینی و فاطمی اجازه می داد طومار آشوبگران فاسد را بپیچند.

تعدادی از نمایندگان مجلس به تجمعات اخیر در برخی شهرها در پی درگذشت مهسا امینی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایزبور، در دو روز گذشته تجمعاتی در برخی شهرهای کشور برگزار شد.

تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به این تجمعات و اتفاقاتی که در آن رخ داد، در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلب زیر را منتشر کردند:

جلال رشیدی کوچی، عضو شورا و کمیته امور داخلی:

تفاوت است بین اعتراض به فرآیند معیوب در اجرای یک جزء (گشت هدایت شده) و؛
سوزاندن قرآن
آتش زدن امامزاده
آتش زدن پرچم کشور عزیزمان ایران
پلیس را زنده زنده بسوزانید
بیرون کشیدن چادر از سر زن مسمان
قطعا این رفتار معترضان نیست.
حساب مجرمان جداست.
جانم فدای دین و قرآن و ایران نیست»

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«پرچم ایران نماد ملت و حاکمیت ایران است و خون صدها هزار شهید برای برافراشتن آن نثار شده است. آتش زدن پرچم ملی اعلان جنگ با ایران است، انتظار می رود نیروهای انتظامی و امنیتی پاسخی قاطع و آموزنده به شورشیان، مزدوران و اراذل و اوباش بدهند.

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«پیگیری قانون با هرج و مرج و شورش های خیابانی متفاوت است. مجلس در حال بررسی کامل مرگ خانم امینی است و دیروز جلسه کارشناسی با فاراژ، پزشکی قانونی و اورژانس داشتیم.

تا آنجا که مردم باید مرز بین خود و دشمنانشان را رعایت کنند. مسئولان نیز باید به فکر تغییرات اساسی در سیاست ها و روش های نادرست و پرهزینه باشند و به خواسته های مردم پاسخ دهند، دموکراسی و میهن پرستی نیاز به درایت و عقلانیت دارد نه تعصب و تحقیر و گره زدن مطالبات مردم به دشمنان.

سید جواد حسینی، عضو کمیسیون صنایع و معادن:

«کشیدن نقاب از سر زنان مؤمن، دست منافقین و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را که اصل اسلام و انقلاب را هدف قرار داده و کشته شدن مهسا امینی را بهانه کرده‌اند، برگرداند. خون غیورها به جوش آمد. ای کاش دولت به جوانان غیور حسینی و فاطمی اجازه می داد تا طومار آشوبگران فاسد را ببندند.»

روحلا متافکر آزاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

«درگذشت دلخراش مهسا امینی برای همه ما شوک بود. در همین راستا جلسه شوراها و کمیسیون امور داخلی مجلس امروز برگزار شد. آنچه می توانم پس از شنیدن گزارش فراژ، پزشکی قانونی و فوریت های پزشکی به طور خلاصه بگویم این است که فرضیه ضرب و جرح مرحوم امینی قطعا رد می شود.

مجلس و دیگر نهادها پیگیر حقوق خانواده امینی هستند و در مقابل افکار عمومی مسئول هستند، اما متاسفانه این حادثه تلخ فرصتی برای گشودن برخی جریانات سیاسی داخلی و دشمنان خارجی شده است تا حصار تحریم های ظالمانه مردم آغدا شکسته شود. سایه معاهداتی مانند شانگهای. بازش کن.”

زهرا سادات لایوردی، عضو کمیسیون فرهنگی:

رهبران اغتشاشات کشته شدن مهسا امینی را بهانه کرده اند و می خواهند کشور را به آشوب های خیابانی بکشانند و آشکارا می گویند که اسم او رمز حمله به ماست.

مرگ مهسا امینی باید در مراجع قضایی بررسی شود و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد. مراقب باشیم اغتشاشات سال 88 تکرار نشود.»

سید نظام موسوی، عضو کمیسیون مجلس:

“1. حجاب یک ضرورت دینی، قانون کشور و سنت تاریخی ایرانیان است.
2. جان انسان در اسلام مقدس است و حکومت باید به عدالت در این زمینه تحقیق کند و به عدالت دست یابد.
3. وقتی سران قوا بر پیگیری جدی درگذشت خانم مهسمینی اصرار دارند، تلاش برخی جناح ها برای ایجاد آشوب چیزی جز یک ترفند سیاسی نیست.

محمدحسن آصفری، عضو شورا و کمیسیون امور داخلی کشور:

«پلیس ضامن امنیت و آرامش در کشور است. اینجانب ضمن پیگیری مجدانه علت فوت خانم مهسا امینی، اگر خلافی ثابت شود باید با آن برخورد شود، اما به خود اجازه نمی‌دهم که امنیت کشور را برای خدمت به شبکه‌های دشمن و کسب چهار رای دیگر به خطر بیندازم. بگیر.”

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

“کسی که به دنبال حقیقت است، فضا را آرام می کند و آن که به دنبال هرج و مرج است، به دنبال حقیقت نیست.”
البته اقلیتی که تعدادشان کمتر از چهارراه است قطعا نمی توانند مطالبات مردم را از مسیر درست خود منحرف کنند.

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردی که سیگنال تجزیه طلبی را در داخل کشور فراتر از مرزها می فرستد، تمام وجود خود را مدیون جمهوری اسلامی و فداکاری شهید سلیمانی است. اگر شکرگزار نیستی، حداقل نمک را هدر نده.»

محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

ما در مجلس به جدایی‌طلبان اجازه نمی‌دهیم از آب گل آلود ماهی بگیرند، هر چقدر هم که در پیگیری علت مرگ خانم امینی پیگیر باشیم. دستانی که به خون هزاران دختر و پسر ایرانی آغشته به خون کفتارهای این بانو شده است.

سید علی موسوی نماینده ملکان:

«تصویر و رویه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حفاظت از ناوامی ایران در تاریخ ثبت شده است. هرکس این تصویر را در اذهان مردم غیور ایران تحریف کند مستحق بدترین برخورد است.»

احمد علیرضا بیگی عضو شورا و کمیسیون داخلی کشور:

وزیر کشور باید پاسخگو باشد و مردم از پارلمان انتظار دارند. وزیر کشور به عنوان رئیس شورای عمومی کشور و ناظر بر فعالیت پلیس باید به جلسه علنی مجلس احضار شود.

دیدگاهتان را بنویسید