واگذاری 140 هکتار از مزارع کرمانشاه برای پرورش یولاف.


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917807

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد؛

علی چاله چاله گفت: در سال زراعی جاری 140 هکتار یولاف کشاورزی در مزارع استان کرمانشاه کشت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار کرد: کشت قراردادی “جو دوسر” توسط شرکت کشت و صنعت سالم فروردین باختر با حمایت و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال زراعی 1402-1401، 140 هکتار یولاف کشاورزی در مزارع استان کشت شد، افزود: کنترل علف های هرز در مزارع یولاف در مقایسه با ضعیف تر است. سایر مزارع غلات

وی با بیان اینکه برخی از ارقام یولاف یا «یولاف» یا «یولاف اسبی» در هنگام برداشت بیش از سایرین ریزش می کنند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید این گونه ارقام یولاف به موقع برداشت شود تا از عملکرد محصول کاسته نشود.

این مسئول با بیان اینکه از هر هکتار حدود 4 تن محصول برداشت می شود، گفت: سال گذشته 55 هکتار از مزارع استان کرمانشاه به کشت جو دو سر اختصاص داشت که حدود 210 تن محصول داشت.

وی در ادامه به مزایای کشت این محصول اشاره کرد و گفت: جو دوسر می تواند نمک موجود در خاک را جذب کند، برای کشت در اراضی شور مناسب است و همچنین به محافظت از خاک و جلوگیری از فرسایش خاک کمک می کند.

چاله چاله گفت: عمده مصرف جو دوسر برای خوراک دام است. دانه های جو دوسر یا جو به طور مستقیم توسط اسب، گوسفند و طیور استفاده می شود و به عنوان مهم ترین غله در تغذیه اسب شناخته می شود.

وی همچنین به خواص درمانی این گیاه اشاره کرد و گفت: در برخی کشورها از آن به عنوان آرد مقوی در سوپ و فرآوری مواد غذایی برای بهبود التهابات پوست، کاهش سطح کلسترول خون، التیام زخم ها، تقویت قلب و آرامش اعصاب استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید