وبینار “فلسطین; واجبات امت اسلامی و موانع آن در مکه برگزار شد


ساعت: 07:17
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883684

تهران – ایرنا – وبینار «فلسطین; «واجبات امت اسلامی و موانع آن» به همت معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پیرو فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار کارگزاران حج تمتع 1401 در حوزه مناظرات بین المللی و تاکید نماینده ولی فقیه بر امور حج. معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری با برگزاری یک سلسله جلسات تخصصی و وبینارها، موسم حج را برنامه ریزی کرد.

وبینار مجازی با موضوع “فلسطین; وظایف امت اسلامی و موانع آن با سخنرانی نخبگانی از ایران، لبنان، فلسطین، فرانسه و تونس در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مدیریت و پر شد.

این وبینار با هدف تبیین خطرات رژیم اشغالگر قدس برای مسلمانان و تعهدات مختلف ملت ها و دولت های جهان اسلام در این خصوص برگزار شد. به ویژه تلاش‌های اخیر مصالحه‌کنندگان عرب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تهدیدی جدی برای وحدت مسلمانان تلقی می‌شود که برای آن نیازمند تبادل نظر و گفت‌وگو هستیم.

بر اساس این گزارش، موضوعات این وبینار شامل توطئه ها و ترفندهای جبهه استکبار علیه مسلمانان به ویژه مردم فلسطین، تشریح طرح عادی سازی روابط است. زمینه، پیامدها و راهکارهای مقابله با آن، وظایف نخبگان و علمای اسلام و علمای رسانه در دفاع از فلسطین، تبیین اسناد و مدارک دقیق قانونی در دفاع از حقوق فلسطینیان و بررسی و تحلیل از موانع رویارویی امت اسلام با اشغالگران.

یادآوری می کنیم که پیش از این نیز کنفرانس «فلسطین; فرایض امت اسلامی و موانع آن با پیام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه مکرمه برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید