وجود اختلال در کلینیک های خصوصی شیراز


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914561

شریفی با تایید اینکه سامانه نوبت دهی در کلینیک های خصوصی و برخی مراکز دولتی با مشکل مواجه است، گفت: در کلینیک های خصوصی نابسامانی وجود دارد که سازمان نظام پزشکی باید آن را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه، مهرداد شریفی معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز ۱۷ آذرماه در نشست خبری از افزایش ۲۷ درصدی مراجعات بستری و سرپایی به مراکز درمانی فارس خبر داد و گفت: طی سال هفت ماهه امسال تعداد بازدیدها 848706 مورد بوده که در مدت مشابه سال 1400 این آمار به 673388 مورد رسیده است.
وی با بیان اینکه علوم پزشکی شیراز با 68 بیمارستان، 8 هزار و 649 تخت بستری و یک هزار و 143 تخت مراقبت ویژه، دومین دانشگاه علوم پزشکی کشور از نظر تعداد بیمارستان است.
شریفی افزود: استان فارس به دلیل وجود تخت های اختصاصی بستری و استفاده از پزشکان متخصص و فوق تخصص و کادر درمانی کمترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را نسبت به میانگین کشوری دارد.
معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این حجم تخت در فارس باعث شده 27 درصد بیماران ما از استان های همجوار باشند، به آخرین وضعیت بیماران کرونایی در فارس اشاره کرد و افزود: وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در فارس شیوع ویروس کرونا در فارس خوب است و آمار رو به کاهش است به طوری که در حال حاضر 173 نفر در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد 24 نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند.
وی با اشاره به اینکه در بخش سرپایی در هفت ماهه امسال 19 درصد افزایش مراجعه به درمانگاه ها را تجربه کرده ایم، گفت: با توسعه بخش های جراحی و اورژانس در هفت ماهه امسال. سال، 52 هزار و 389 عملیات عادی و 14 هزار و 876 عملیات اضطراری.
وی به خدمات پاراکلینیکی نیز اشاره کرد و گفت: در هفت ماهه امسال 4 میلیون و 506 هزار و 372 خدمت در این راستا انجام شد.
شریفی در ادامه سخنان خود به خدمات مرکز مانیتورینگ مراقبت های پزشکی (MCMC) این دانشگاه که در سال های اخیر برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است، اشاره کرد و افزود: امروز این مرکز به کل کشور گسترش یافته است. 24/7 با شماره 1819 باز است خدماتی را ارائه می دهد که مهمترین وظایف آن رسیدگی به شکایات، انتقال بیماران بین بیمارستان ها و کار با مادران باردار پرخطر است.

1941 شکایت از ابتدای امسال ثبت شده است
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از ثبت 1941 شکایت از سوی مردم از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: کل فرآیند شکایات در سامانه ثبت شده و از این تعداد 756 مورد شکایت تخصصی به ثبت رسیده است. .
ایجاد مرکز نفس برای پاسخگویی به جوانان از دیگر موضوعاتی بود که شریفی به آن اشاره کرد و ادامه داد: متوجه شدیم که تقاضای سقط جنین در مراکز درمانی وجود دارد و در همین راستا طرح نفس در این زمینه راه اندازی شد. در دستور کار قرار گرفت و در تیرماه سال جاری از زمان اجرای این طرح 20 خانواده در فارس از سقط جنین منصرف شدند.
وی با بیان اینکه با اجرای تدابیر ویژه، مرگ و میر و مادران در معرض خطر از 19 مورد در سال به کمتر از 10 مورد کاهش یافته است، گفت: یکی از مشکلاتی که در طرح برای جوانان جمعیت وجود دارد، موضوع سقط جنین است. ما در هیچ مرکز پزشکی دولتی اجازه سقط جنین را نمی دهیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی 5 مرکز درمان ناباروری در شیراز بر اساس طرح جوانان جمعیت خبر داد و افزود: 4 مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی وجود دارد که هر 5 مرکز تحت پوشش بیمه قرار دارند.
شریفی ادامه داد: مرکز درمان ناباروری نیز در شهرستان ها نداشتیم اما اکنون مراکز سطح یک تا سه راه اندازی شده است. اکنون 5 مرکز IVF و 6 مرکز IUI ایجاد شده است.

بیش از 1700 مورد تخلف در مراکز غیرمجاز
این پزشک متخصص در پاسخ به سوال شیرازه مبنی بر برخورد با مراکز غیرپزشکی و تخلفات حوزه پزشکی گفت: در شش ماهه نخست امسال یک هزار و 793 مورد تخلف به اداره امور جنایی و 20 مرکز غیرمجاز تحویل داده شده است. نیز مهر و موم شده است. .

سیستم تعیین وقت در ادارات خصوصی و برخی مراکز دولتی با مشکل مواجه است
شریفی همچنین با تایید اینکه سامانه نوبت دهی در کلینیک های خصوصی و برخی مراکز دولتی با مشکل مواجه است، گفت: در کلینیک های خصوصی نابسامانی وجود دارد که سازمان نظام پزشکی باید آن را در دستور کار قرار دهد.
معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان از خرید دستگاه سایبر ناف و انعقاد قرارداد خبر داد و گفت: قیمت این دستگاه بین 200 تا 250 میلیارد تومان است که تنها یک دستگاه آن موجود است. ایران. این دستگاه در تشخیص و درمان بیماران سرطانی بسیار مفید است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید