وجود دیدگاه مشترک ایران و قطر در مورد مسئله فلسطین/قطر برای جایگاه ایران در ایجاد امنیت در منطقه مهم است.


ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810935

صباح زنگنه گفت: قطر به جایگاه ایران به عنوان کشوری بزرگ و مهم در ایجاد فضای همکاری امنیتی در منطقه اهمیت می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح زنگنه در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به قطر گفت: روابط ایران و قطر دوستانه و در حال توسعه است، هر دو کشور مسلمان و در منطقه مهم و حساس خلیج فارس قرار دارند و مواضع آنها در مسائل منطقه ای و بین المللی است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با بیان اینکه دیدگاه های دو طرف در مورد مسائل و بحران ها نزدیک است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در محاصره قطر نتوانست بی تفاوت بماند و سعی کرد نیازهای قطر را در آن زمان به آرامی برطرف کند.

وی گفت: در مورد یمن، دیدگاه های دو طرف بر این است که تهاجم به یمن اشتباه بوده است.

زنگنه با بیان اینکه موضوع همکاری و بهره برداری از این منابع گازی در موضوع میدان مشترک بزرگ گازی روشن است، گفت: همکاری بیشتر در توسعه مشترک این میادین در بازار جهانی انرژی به ویژه انرژی گازی می تواند دیدگاه های کلی را ارائه کند. ایجاد می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه امنیت در منطقه خلیج فارس مورد علاقه دو کشور است، خاطرنشان کرد: قطر به جایگاه ایران به عنوان یک کشور بزرگ و مهم در ایجاد فضای همکاری امنیتی در منطقه اهمیت می دهد و البته قطر به وضوح ایران را دارد. همسایه ای ثروتمند با طرح های متعدد و اجرای پروژه های عمرانی به شمار می رود که می تواند از امکانات ایران در زمینه نیروی انسانی فنی و مهندسی استفاده کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید