وحدت فرماندهی یکی از شاخصه های فاتح میمک است/ ما و مردم استان در کنار سازندگان سریال فاتحان میمک خواهیم بود.


ساعت: 18:28
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881193

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: مدیریت، فرماندهی و وحدت فرماندهی از ویژگی های برجسته در فتح عملیات میمک بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار سردار «شکرمی» فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ظهر امروز (23 تیرماه) در جلسه هماهنگی مجموعه حماسی فاتحان میمک که در محل سالن اجتماعات اداره کل بنیاد شهید برگزار شد، با بیان اینکه ما و همه مردم استان در کنار ذینفعان هستیم یک سری فاتحان میمک می کنیم، گفت: زوایای پیدا و پنهان این عملیات از جمله حضور مردم و وحدت فرماندهی و زمان آن باید باشد. برای نسل امروز توضیح داده شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: از ساخت سریال فاتحان میمک در ایلام با جان و دل استقبال می کنیم.

سردار شکرمی با بیان اینکه این وظیفه در اجلاس ستاد بزرگداشت 3 هزار شهید استان ایلام با مقام معظم رهبری بر عهده ما گذاشته شده است، اظهار داشت: استان ایلام در دوران دفاع مقدس و در معرفی رشادت ها و حماسه ها مظلوم واقع شد. مردم روستا در دفاع مقدس نیز بیشتر سرکوب شده است.

وی با بیان اینکه عملیات تصرف میمک در زمانی انجام شد که ما تحت فشار شدید بودیم و همه دنیا در کنار دشمن بعثی ما را تحت فشار شدید قرار دادند و دشمن بعثی به کشور حمله کرد، افزود: این عملیات زمانی است که این امر در مقطعی خاص و حساس در آغاز دوران دفاع مقدس انجام شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: در این عملیات سازماندهی عشایر با سازوکارهایی که داشتند و نقش ژاندارمری و ارتش مکتب جمهوری اسلامی، مدیریت، فرماندهی بسیار مهم است. و وحدت فرماندهی یکی از وجوه تمایز این عملیات است.

سردار شکرمی با بیان اینکه در ساخت این سریال باید از چند مستشار نظامی قوی استفاده شود افزود: نقش سایر اقوام و نیروهای مردمی در عملیات اطلاعاتی، اجرای عملیات و حفاظت پس از عملیات برای تثبیت منطقه بسیار مهم است و در این عملیات برجسته است.

با تاکید بر اینکه امیدواریم در این سریال که اثری بسیار ارزشمند است، زوایای آشکار و پنهان این عملیات از جمله حضور مردم و وحدت فرماندهی و زمان برای نسل امروز روشن شود. داوا و گروه های ارتش و ارتش به همراه مردم این عملیات را به پیروزی رساندند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف این عملیات باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد، بیان کرد: ما شهدای گرانقدر و گمنام را برای فتح میمک تقدیم کردیم و ما و همه مردم استان خواهیم کرد. در کنار عاملان این سریال بایستید.» بود.


سریال فاتحان میمک در ارائه حماسه های مغفول مانده ایلام نقش بسزایی دارد.

دکتر جمال اسعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار گفت: سریال فاتحان میمک در آوردن حماسه های مغفول مانده ایلام نقش بسزایی دارد، گفت: عملیات فاتح میمک اولین است. خاستگاه دفاع مقدس مردم ایلام و ایران در برابر رژیم بعثی.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: میمک اولین منبع دفاع مقدس مردم و ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر رژیم بعثی است که خود را نشان داده است.

جمال اسدی افزود: عملیات ضربتی ذوالفقار اولین عملیاتی بود که به صورت ترکیبی از نیروهای لشکری ​​و غیرنظامی اعم از نیروهای غیور عشایر استان و نظامی با محوریت روحانیت معزز حضرت آیت الله حیدری ایلامی انجام شد و آغاز آن بود. سایر عملیات های پیروزمندانه

وی تصریح کرد: عملیات های زیادی در جبهه میانه انجام شده است اما آنچه مغفول مانده معرفی این حماسه ها و عملیات ها در سطح کشور است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور استان ایلام یادآور شد: در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت 3000 شهید استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کار فرهنگی و رسانه ای برای اطلاع رسانی تاکید شد. حفاظت مقدس در استان، از جمله عملیات Mimic.

اسدی گفت: در سریال حماسی فاتحان میمک که در استان ایلام تولید شد، تلاش شد بخشی از رشادت های مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس به منصه ظهور برسد و آماده سازی شود. کاری ماندگار در عرصه دفاع مقدس و بیان رشادت های مردم استان ایلام.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد جلسه ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و شرکت کنندگان و دست اندرکاران حماسه سریال فاتحان برگزار شود. میمک و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه تخصیص بودجه برای ساخت این فیلم.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید