ورزشکاران باید ابتدا در حوزه های مختلف اخلاقی، سیاسی، استانی و مذهبی صحبت کنند


ساعت: 23:58
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913411

نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد گفت: ورزشکاران به عنوان آینده سازان کشور عزیزمان در عرصه های مختلف اخلاقی، سیاسی، ولایی و دینی حرف اول را بزنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم کریم بیگی نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج و مساجد محلات صبح امروز که در محلات برگزار شد، گفت: با حضور جمعی از ورزشکاران و مسئولان بسیج در سالن نهم گفت: در اسلام سلامت و تندرستی از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار است و سلامت جسمی یکی از عوامل رشد انسان تلقی می شود.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن مسلمانان را به قوی بودن هر چه بیشتر توصیه می کند و در تعابیر آمده است که مقصود از قدرت هر قدرتی اعم از نظامی و بدنی است.

این وزیر با اشاره به آیات 273 تا 275 سوره بقره درباره جنگ طالوت و جالوت گفت: خداوند بر برتری علم و قدرت بدنی در پاسخ به قوم بنی اسرائیل که به رنج و عذاب مبتلا شده بودند اشاره می کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از داستان هایی که قرآن آموزش می دهد، داستان طالوت و جالوت است که در سوره بقره و در هفت آیه بیان شده است، افزود: طالوت مردی عاقل، باهوش و نیرومند بود که حضرت به او فرمان می داد. شموئل که یک پیامبر بود به جنگ با جالوت ظالم منصوب شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: یکی از ویژگی هایی که در قرآن برای انتخاب طالوت ذکر شده، آمادگی و تعالی جسمانی یک طالوت است. او می توانست از خود در برابر جالوت سیاسی دفاع کند.

کریم بایگی افزود: آمادگی جسمانی بسیار مهم است، اگر افراد جامعه از نظر جسمی ضعیف باشند دشمن آنها را می خواهد و جوانان ما باید از نظر بدنی قوی و قدرتمند باشند تا دشمنان از آنها بترسند.

وی ادامه داد: شناخت و سلامت بدن که یکی از نتایج اهتمام در ورزش است; ارزش ها و نکات زیادی وجود دارد که بر اساس آن می توان قشر وسیعی از جامعه را در این حوزه فعال کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: اخلاق یکی از ویژگی های بارز جوانان ایرانی است که در ورزشکاران نمود بیشتری دارد و ورزشکاران باید با رعایت اخلاق در جامعه الگو شوند.

کریم بیگی تصریح کرد: ورزشکاران ایرانی باید به عنوان آینده سازان کشور عزیزمان در عرصه های مختلف علمی، سیاسی و سیاسی، حکومت داری و دینی نقش آفرینی کنند. ورزشکار بدون فضایل اخلاقی و دینی انسان کاملی نیست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه شهید پهلوان ابراهیم هادی از شهدای ورزش است که می تواند الگوی جامعه ورزش باشد، اظهار داشت: ویژگی منحصر به فرد شهید ابراهیم هادی این است که برای خدا ورزش می کرد نه برای خدا. قوم خدا، او چنین شخصیت خدایی است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید