ورزشکاران به دلیل آلودگی هوا از ورزش در فضای باز خودداری کنند


ساعت: 21:55
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820770

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث پیش بیمارستانی زنجان:

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه هوای زنجان از روز پنجشنبه آلوده است و هشدارهای لازم داده شد، گفت: با توجه به تداوم آلودگی هوا و وجود ذرات معلق در هوا، بازم خودداری کن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داریوش تاگیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه هوای زنجان از روز پنجشنبه به دلیل آلودگی و وجود ذرات معلق در حالت آماده باش قرار گرفته است، گفت: در چند روز گذشته هشت بیمار قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه حال مددجویان وخیم است و نیازی به بستری شدن ندارند، افزود: با توجه به تداوم آلودگی هوا در استان، احتمال افزایش مراجعه به مراکز درمانی وجود دارد. اما شهروندان در صورت نیاز با سامانه 115 تماس بگیرند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک فیلتردار در روزهایی که آلودگی هوا در حال افزایش است بسیار توصیه می شود، گفت: ماسک های بدون فیلتر نمی توانند محافظت لازم را در برابر ریزگردها داشته باشند. در هوا در ریه ها.”

او گفت: «افرادی که مجبورند در فضای باز کار کنند، بهتر است پس از رسیدن به خانه دوش بگیرند. از خانه خارج نشوید و در صورت انجام سفر ضروری به شهر، استفاده از ماسک مناسب فیلتردار و همراه داشتن داروهای آنها را فراموش نکنید.

وی گفت: متاسفانه این روزها دوچرخه سواران به دلیل آلودگی هوا همچنان در فضای باز هستند، اما این توصیه اکیدی است. از قرار گرفتن در فضای باز در هوای آلوده خودداری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید