ورزشگاه ملی قائم شهر آماده افتتاح شد/ پایتخت اختصاصی کشتی؛ محمد بناست


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889156

من 3 دوره تجربه حضور در بازی های المپیک را به عنوان رسمی دارم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: ما یک سرمایه منحصر به فرد کشتی به نام بنا داریم و همه باید کمک کنیم تا تیم با ظرفیت کامل برای حضور در المپیک پاریس آماده شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حسن رنگرتز مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران پس از ثبت نام به عنوان نایب رئیس انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: به عنوان فرزند ورزش کشور و عضوی از جامعه ورزش برای انجام وظایف به اینجا آمدم. و دینم را ادا کن. باشد که شرایط انتخابات با اجماع همه عزیزان به گونه ای باشد که بهترین شرایط را برای چهار سال آینده ایجاد کند. من به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش در 14 سال گذشته این فرصت را داشتم که نایب رئیس کشتی باشم و نایب رئیس کنفدراسیون آسیا بودم.

وی در ادامه گفت: مسئولیت های مختلفی در وزارت ورزش داشتم و نزدیک به یک سال در موزه ورزش در کمیته ملی المپیک کار کردم و اکنون در استان مازندران سمت دارم. به نظرم رسید که باید با حداقل دانشی که از فضای حاکم بر ورزش ایران دارم وارد شوم. 2 بار به عنوان ورزشکار و 3 بار به عنوان رسمی تجربه حضور در بازی های المپیک را دارم. از طرفی اهمیت این نهاد را برای توسعه ورزش قهرمانی می دانم و فکر می کنم به عنوان یک ورزشکار جوان وظیفه اخلاقی من است که وارد این عرصه شوم. اگر فرصت خدمت داشته باشم به وظیفه سربازی خود عمل خواهم کرد. من با اعتماد به نفس وارد این عرصه شدم.

وی در پاسخ به این سوال که مبارزه در دوره بعدی کمیته ملی المپیک نماینده دارد و چرا هیچکس از مبارزات وارد نشد و نصیرزاده ثبت نام کرد؟ وی تصریح کرد: این پاسخ را باید نزدیکانی که متولی هستند بدهند. به نظر من شاهد یک انتخاب عالی و منظم خواهیم بود. یکی از ویژگی های انتخابات حضور ورزش است. ورزش یکی از مدیران معروف را به عنوان رئیس از خود انتخاب می کند و شرایط و انتخابات در فضایی بسته با حضور مدیران ورزشی برگزار می شود. نتیجه در روز انتخابات مشخص می شود، اما انتخابات پیچیدگی های خود را دارد. آنچه مهم است این است که در چهار سال اخیر اتفاقات خوشایندی رخ داده است که ادامه این اتفاقات طبیعتا ظرفیت منحصر به فردی را می طلبد. کمیته ملی المپیک دیپلماسی کشور است، امیدوارم اعضای مجمع که متعلق به جامعه ورزش هستند رای دهند تا بهترین اتفاق برای ورزش بیفتد.

وی با بیان اینکه لیگ فوتبال این هفته آغاز می شود اما ورزشگاه وطنی هنوز آماده میزبانی از تیم نساجی نیست، خاطرنشان کرد: از حمایت سجادی وزیر ورزش و حسینی پور استاندار قدردانی می کنم. پس از سفر رئیس جمهور در اسفندماه از این پروژه حمایت شد و ورزشگاه آماده افتتاح است. زمین اطراف ساختمان او انجام شده است، اما کیفیت چمن قابل بحث است. در نظر داریم ورزشگاه را به نساجی واگذار کنیم و پس از آن نگهداری چمن بر عهده باشگاه است. مقرر شد با نظر کارشناس و دغدغه باشگاه، بازی خانگی تا آماده شدن چمن به تعویق بیفتد. این تصمیم به دلیل حفظ و حراست از این پروژه ملی گرفته شده است وگرنه چمن هم اکنون آماده مسابقاتی است که در آنجا برگزار می شود. به نظر می رسد از هفته سوم و بازی ملوان می توانیم در خانه باشیم. تصمیم بر این شد که فقط چمن تعویض شود اما یک سری عملیات با توجه به نیاز و آسیایی بودن باشگاه باعث شد تا در بحث های مختلف از جمله سیستم صوتی و لوکس بودن ورزشگاه عملیات اضافه کنیم تا پیست VIP و تارتان ارتقا یابد. کشیده شده بود. پس از صرف 70 میلیارد به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و در هفته سوم آماده افتتاح می شود.

از نظر روند برگزاری مسابقات انتخابی کشتی، رنجرز عنوان داشت: خادم در دوران تصدی خود اتفاقات زیبایی خلق کرد و دبیر با نگاهی متفاوت وارد شد. در زمان تصدی وزیر، اتفاقات منحصر به فردی در زیرساخت ها افتاد و نوسازی، تجهیز و ساخت مجموعه جدید انجام شد و فعالیت های سخت افزاری در زمان خود بی نظیر بود. از نظر فنی هم که مدت کوتاهی مربی بوده‌ام، فکر می‌کنم چون مسئولیت بر عهده سرمربی است و او باید پاسخگو باشد، باید به او این اختیار را بدهیم که محیط فنی خود و اعضا را انتخاب کند.

وی ادامه داد: من می بینم که در کشتی آزاد و فرنگی به طور کلی استانداردها و معیارهای انتخاب تیم های ملی رعایت می شود، مهم این است که کشتی ما جایگاه ویژه ای در دنیا دارد، گونه ای که در سایر نقاط دنیا انجام می شود. را نمی توان به طور کامل پذیرفت. اجزای محرک فضای فنی ما متفاوت و خاص هستند. در مقایسه تطبیقی، هر رشته ای با رشته دیگری متفاوت است که چارچوب کلی آن برای تیم ملی شدن طراحی شد، یک نکته مثبتی بود که وجود دارد.

رنجرز اذعان داشت: ما پایتخت کشتی منحصر به فردی به نام بنا داریم و همه باید کمک کنیم تا با آزادی کامل تیم را برای المپیک پاریس آماده کنیم. ما اکثر افتخارات المپیک را با بنا تجربه کردیم و در مسابقات حساس، نیسان دیتا کاملاً به این کار متعهد است و کاملاً با تجربه و دلسوز است. پیمان درشکار و حسن کاوه در کشتی آزاد نیز شهرت دارند. در مسائل فنی و مدیریتی نشان داده اند که محتاطانه عمل می کنند و نتایج درخشانی کسب کرده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در مورد اینکه محمدعلی گرا مصدوم است اما برای مسابقات جهانی انتخاب شده است، گفت: از آنجایی که در اردو نیستم و از شدت و کیفیت مصدومیت اطلاعی ندارم نمی توانم. قضاوت کنید کسی که دائماً با کشتی گیران در تماس است تا نظر بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید