ورزش همگانی حوزه است و ورزش قهرمانی اوج است

ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805160

گلزن قرن به آمریکا و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سفیر ورزش همگانی معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، حمید استیلی ظهر امروز سه شنبه با افشین مولایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی دیدار و به عنوان سفیر ورزش های همگانی معرفی شد.

استیلی خاطرنشان کرد: مهم این است که بتوانیم در عمل موثر باشیم و باید از ظرفیت گروه های مختلف از جمله شهرداری ها در این زمینه به خوبی استفاده کنیم و هم افزایی خوبی برای ترویج ورزش و افزایش فعالیت بدنی مردم ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه ای به ورزش همگانی دارند اما در عمل اتفاقی که نباید می افتاد و در حال حاضر در جامعه با انفعال مواجه هستیم.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه بودجه فدراسیون ورزش های همگانی برای اجرای برنامه های مربوطه برای توسعه ورزش همگانی کافی نیست، خاطرنشان کرد: ورزش همگانی باید بتواند درآمدزایی داشته باشد و در صورت نبود درآمد، در عمل هیچ کاری نمی توان انجام داد.

استیل گفت: آلودگی هوا و تغذیه نامناسب نیز شرایط غیرعادی را برای کودکان در جامعه ایجاد کرده است. دولت ها باید به این مسائل گوش دهند و رسانه ها باید دائماً روی ورزش همگانی تمرکز کنند.»

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی قلمرو و ورزش قهرمانی اوج است، گفت: تا دامنه وسیع نباشد نمی توان به اوج مطلوب رسید.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از گران شدن این ورزش در کشور گفت: متاسفانه امروز برای بازدید از چمن مصنوعی باید هزینه پرداخت کرد. در گذشته اینطور نبود و ما پول زمین نمی دادیم. لازم به ذکر است که کشور نیروی کار بسیار خوبی دارد که باید از ظرفیت خود استفاده کند.

استیلی با تاکید بر اینکه ورزش همگانی می تواند سلامت جامعه را بهبود بخشد، افزود: متاسفانه فضای ورزشی کمتری برای بانوان وجود دارد و باید فضای ورزشی مناسب برای بانوان و آقایان ایجاد شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، مردم در اروپا روزانه 52 دقیقه و در ایران 13 دقیقه در روز ورزش می کنند که در کشور ما نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. مجلس از ورزش قهرمانی پول کم کرده و بودجه ورزش همگانی را کم کرده است و اگر هدف توسعه ورزش همگانی در کشور است، همه باید پیشقدم شوند و مسئولان و دولت متحد شوند.

افشین مولایی همچنین با اشاره به اینکه ورزش ارزان ترین و پربازده ترین راه برای تامین سلامت مردم است، گفت: متأسفانه می گویند ایرانی ها فقط بلند می شنوند و کاری نمی کنند تا مشکل تبدیل به بحران شود و باید سطح کمال جسمانی افراد را بالا ببریم. مردم ایران اصلا مناسب نیستند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت کشور در خطر است، گفت: توسعه زیرساخت های ورزش همگانی باید مورد توجه قرار گیرد و شرایط برای افزایش تحرک مردم فراهم شود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه مردم ایران 13 دقیقه در روز تمرین می کنند، گفت: میزان ورزش مردم در اروپا در طول روز 52 دقیقه است و تفاوت زیادی بین میزان ورزش برای افراد مشاهده می شود. مردم کشورهای اروپایی.

مولا با اشاره به اینکه دیگر نمی توان با برگزاری همایش پیاده روی و اهدای جوایز معضل کم تحرکی را کاهش داد، گفت: باید فعالیت بدنی مدام مورد توجه قرار گیرد و مردم ورزش را به صورت روزانه در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: رویکرد فدراسیون همگانی حمایت از طرح شهر فعال و فعالیت بدنی در تمام شهرهای ایران است. در دهه فجر قرار بود در 6 مسابقه ورزشی در نظر گرفته شود که به دلیل شیوع ویروس سرعتمان را کم کردیم و اگر ولیعهد اجازه نمی داد مسابقات به تعویق می افتاد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه فدراسیون متبوعش علاقه ای به تامین درآمد از جیب مردم ندارد، گفت: شایستگی وزارت ورزش به عنوان دولت به فدراسیون ورزش های همگانی قابل توجه است و تاکنون فقط 3.5 توزیع کرده ایم. میلیارد تن. یک سوم شکل تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه حدود 60 رشته ورزشی تحت پوشش داریم، گفت: مینی فوتبال ظرفیت پوشش یک میلیون ورزشکار در سراسر کشور را دارد و باید به ظرفیت ورزش همگانی توجه بیشتری کنیم و مردم را به ورزش همگانی مشغول کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید