ورودی شهرهای استان قزوین نیاز به مناسب سازی دارد/ لزوم تدوین برنامه های خلاقانه برای جذب گردشگر نوروزی

مهدی رجانی در این نشست گفت: وضعیت ورودی شهرهای استان قزوین بسیار حائز اهمیت است و وجود نخاله های ساختمانی در مکان ها چهره منطقه را نامناسب و نیاز به پاکسازی می کند.

وی گفت: برای برگزاری اردوهای راهیان نور یک میلیارد و 800 میلیون تن یارانه در نظر گرفته شده است و انتظار حمایت دستگاه ها را داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: رویکرد خلاقانه بدون هزینه کرد قابل توجه موثر است و می توان از این رویکرد به نحو احسن استفاده کرد.


برخی از برنامه های نوروزی قرار است در شریان های ورودی شهر برگزار شود

رجانی با اشاره به اهمیت استفاده از رویکردهای خلاقانه ادامه داد: راه برون رفت از مشکلات و پیشرفت، استفاده از این رویکردها است.

وی تصریح کرد: قزوین در مسیر راه های ملی قرار دارد که موقعیت استراتژیک این استان است و باید برنامه جدیدی در حوزه راه برای جذب مسافر تدوین شود.

این مقام مسئول یادآور شد: بخشی از برنامه های تفریحی نوروزی می تواند در حوزه راه ها و ورودی های شهر قزوین برای تشویق گردشگران و مسافران به بازدید از داخل استان و شهرستان اجرا شود.

رجانی بیان کرد: موضوع جذب گردشگر باید به عنوان راهبرد اصلی گردشگری استان دیده شود و از ظرفیت بسیج در حوزه امنیت در ایام نوروز استفاده شود.

699237d9 e48e 4369 a9c2 4cee267ab96b خبر خاکستری

وی با اشاره به مشکلات برق منطقه الموت گفت: قطعی برق منطقه الموت به دلیل کمبود انرژی است و پیش بینی می شود تا یک هفته آینده مشکل برطرف شود.

این مسئول با تاکید بر ساماندهی وضعیت نمازخانه های استان قزوین گفت: راه اندازی این نمازخانه ها و بهداشت آنها باید مورد توجه قرار گیرد تا مسافران بتوانند از خدمات بهتری استفاده کنند.

جواد حق لطفی در این نشست گفت: در نظر داریم امسال اسکن ایمن یک همسفر را انجام دهیم و در تلاش هستیم برای ایجاد ایستگاه و توقف رانندگان و مسافران برنامه ریزی کنیم و هفته آینده این طرح نهایی می شود.


نهادهای فرهنگی باید برنامه ویژه ای برای مسافران نوروزی داشته باشند

وی افزود: در نظر داریم ایستگاهی را برای همراهی سفر قزوین به کرج یا یکی از پرترددترین مسیرهای استان راه اندازی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در پایان گفت: برای نوروز امسال برنامه ریزی لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران انجام شده است.

رضا طاهری در این نشست گفت: طرح حمایت از مسافر در حوالی ورودی شهر قابل اجرا بود.

وی گفت: از نهادهای فرهنگی می خواهیم برای افزایش اقامت مسافران در مناطق گردشگری استان برنامه ای برای اوقات فراغت اندیشیده شود.

استاندار توکستان گفت: اگر می خواهیم مقصد گردشگری باشیم باید در سطح استان فکر کنیم و با تامین منابع مختلف از جمله بسته های فرهنگی مناسب ظرفیت مناطق استان را معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید