ورود خانواده معروف اسکی به فدراسیون اسکواش / سهم ابوالمشاگل در ورزش جان!


ساعت: 08:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1896512

خانواده معروف اسکی و ورزش های زمستانی به فکر پیوستن به فدراسیون دیگری هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی از آن دسته فدراسیون هایی است که تاکنون ماجراها و ماجراهای بسیاری را در دل خود دارد و منشأ بسیاری از این رسوایی ها که مشکلات زیادی را به دنبال داشته است چیزی جز هزارتوی روابط خانوادگی مسئولان این فدراسیون نیست. فدراسیون و میراث. توسط اعضای یک خانواده برجسته اداره نمی شود.

قطعا همه اسکی در ایران را با نام ساوه شمشکی می شناسند. خانواده ای طولانی و گسترده، از پیست و برف گرفته تا میز و فدراسیون، در پیست اسکی ایران تاثیر بسزایی دارد. پدیده ساوهشمشکیسم از روزهایی شروع می شود که عیسی ساوه شمشکی به عنوان رئیس هرم این خانواده صدراعظم و قدرت کامل را در این فدراسیون در دست داشت و عملاً حدود 3 دهه بر خانواده ایران حکومت کرد.

مدیریت این فدراسیون به گونه ای بود که فدراسیون اسکی به فدراسیون خزرفامیل یا فدراسیون ساوستامسکی تبدیل شد و همه با هم رابطه سببی داشتند. با این حال آش آنقدر شور شد که سازمان بازرسی کشور و برخی نهادهای نظارتی وارد عمل شدند تا از شدت مدیریت عیسی ساوهشمسکی در فدراسیون اسکی بکاهند، اما او به ورزش اسکی اهمیت نداد و ریاست انجمن پاراسکی را برعهده گرفت.

با رفتن عیسی ساوه شمسکی، این فدراسیون همچنان از روابط فامیلی فراوان بی نصیب نمانده است و به نظر می رسد کلید فدراسیون به دست مرتضی ساوه شمسکی، یکی دیگر از اعضای این خانواده سپرده شده است. وی که رئیس هیئت اسکی استان تهران نیز هست با یک تبصره نظارتی نایب رئیسی فدراسیون را برعهده گرفت اما این پایان ماجرای ولیعهد نیست.

مرتضی ساوه شمشکی هم اکنون رئیس کمیسیون آموزش فدراسیون و همزمان کارمند وزارت ورزش و جوانان است. اما مرتضی ساوه شامشکی با این مبلغ موافق نبود و حالا در آستانه انتخابات در این رشته موشکی سمت دبیری مجمع فدراسیون اسکواش را بر عهده گرفته است، بنابراین به احتمال زیاد فدراسیون اسکواش نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد. به عنوان فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی .

مرتضی ساوه‌شمشکی که رئیس اسکی و ورزش‌های زمستانی ایران و همچنین مسئول دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان است، دبیر مجمع یک فدراسیون کاملاً غیرمرتبط مبتنی بر اسکی و جوانان است. ورزش برفی، اما عدم رسیدگی وزارتخانه به چندوظیفه بودن او باعث می شود. بنابراین جستجوی سهام نیز در دستور کار قرار دارد.

شنیده ها حاکی از آن است که وی علاوه بر دبیری مجمع، علاقه مند به کرسی جدید در همین فدراسیون است، بنابراین در آستانه برگزاری مجمع انتخابی، نایب رئیس و رئیس کمیته آموزش فدراسیون اسکی که رئیس هیئت استان نیز درخواست غیرعادی برای ریاست فدراسیون اسکواش کرد. لیست علاقه مندی های خود را اضافه کنید.

جالبتر اینکه ساوه شمشکی که در حال حاضر دبیر مجمع اسکواش است، زیرمجموعه احمد نامانی معاون دفتر مشترک فدراسیون های ورزشی و کاندیدای ریاست فدراسیون اسکواش است.

البته هر یک از این سمت ها می توانست با راهنمایی کارشناسان مطمئن، متعهد و جوان تر به موفقیت و تاثیرگذاری منجر شود، اما اینکه پست های دائمی و موقت در دست فرد خاصی با روابط خانوادگی خاص تر باشد، چیزی نیست. اما تقاضا برای منافع و مزایای مالی از او چنین افرادی را حتی برای موقعیت های موقت و نه چندان شفاف استخدام نمی کند.

در این میان نباید از قلم انداخت که نامه اعلام کاندیداتوری یکی از نامزدهای اصلی ریاست فدراسیون اسکواش بیش از 3 هفته است که به وزارت ورزش و جوانان ارسال و ارسال نشده و در نهایت پس از اعتراض این نامزد، معاون توسعه ورزش هیرویک و ناظر و متولی انتخابات حرفه ای این نامه را به عهده گرفتند.

تا حالا روال این بود که دبیر فدراسیون همان دبیر مجمع بود. وزارت ورزش و جوانان باید پاسخ دهد که چرا دبیر مجمع در آستانه انتخابات به جایی خارج از خانواده اسکواش آمد و آیا فدراسیون غیر از او دبیری ندارد که دبیر مجمع باشد؟ این سوالات به لزوم ورود و بررسی نهادهای نظارتی اشاره دارد.

با توجه به نوع مدیریت و ارائه امکانات این خانواده خاص، فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی تا کنون نقش زنگ تفریح ​​و گردشگری المپیک را ایفا کرده است و معدود ستاره های این رشته زمستانی همواره گلایه و گلایه جدی داشته اند. در مورد دخالت های نابجا و سیاست غلط این مدیران.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید