ورود دام به قزوین رو به افزایش است

وی ضریب خطا در توزیع داده های ورودی در استان را بسیار پایین عنوان کرد و افزود: سازوکارهای توزیع مواد ورودی با ارز 4200 حجمی تعریف شده است و این توزیع از دو سال پیش آغاز شد. سامانه بازار به طور کامل تعداد کل دامداری ها و مرغداری ها را پوشش می دهد و جهاد کشاورزی نیز مسئولیت ارزیابی و نظارت را بر عهده دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به ثبت آمار دام های سنگین در سامانه ورود، گفت: تا سال گذشته 85 هزار راس دام سنگین استان در این سامانه ثبت می شد، اما با اعتراض و رایزنی ها متعهد هستیم. به 135000 رأس ثبت نام کرده اند بنابراین میزان کمک به استان افزایش می یابد.

خشکسالی تامین مواد اولیه دام را با مشکل مواجه کرده است

خمسه افزود: با توجه به اینکه امسال برای تامین مواد اولیه سنتی دام با چالش خشکسالی مواجه هستیم، تلاش کرده ایم سرمایه گذاری های دامی استان را تضمین کنیم اما همچنان نیازمند تخصیص منابع بیشتر به استان هستیم.

وی در پایان یادآور شد: قزوین ظرفیت قابل توجهی در بخش کشاورزی دارد و در توزیع مواد اولیه نیز عملکرد خوبی داشته است.

علی شاپورزاده در ادامه این نشست گفت: در بخشی از توزیع اقلام به عنوان مواد اولیه دام با عدم تطابق عرضه و تقاضا مواجه هستیم. به عنوان مثال، برخی از داده های ورودی وارد کشور می شود اما منتشر نمی شود.

وی رسوب گذاری بندری را یکی از معضلات دام ها عنوان کرد و افزود: قزوین یکی از بهترین استان ها در تصویب قیمت و عرضه گوشت مرغ است اما امروز شرایط به گونه ای است که مرغ در چند سال اخیر در توزیع بسیار محدود بوده است. ماه. .

معاون بهبود دامپروری جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نبود متولی مناسب برای نظارت بر فعالیت دستگاه های حمل و نقل مرغ یکی از مشکلات حوزه توزیع گوشت مرغ است. از سوی دیگر افزایش قیمت مرغ و عدم تصمیم گیری صحیح در این زمینه جامعه و بازار مرغ را تحت تاثیر قرار داده است.

سیگنال کشتار دام برای کاهش تولید دام

محمد قاسمی، دادستان قزوین در این نشست با تاکید بر نظارت جدی بر فعالیت بازار گفت: مشکلات موجود در توزیع کالاهای اساسی باید آسیب شناسی شود؛ در حالی که این مشکلات باید آسیب شناسی شود. باید در حوزه شفاف سازی در موضوعاتی مانند توزیع مرغ و گوشت گام برداریم، زیرا عدم هماهنگی دستگاه ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و زمینه را برای شعله ور شدن بازار فراهم کرده است.

وی افزود: بسیاری از هزینه های بیت المال صرف تامین مواد اولیه دام می شود و تفاوت قیمت ها دولت را مجبور می کند مرغ را با قیمت مناسب به مصرف کننده برساند تا توده مردم کوچکتر نشود. “

دادستان قزوین افزود: جایی که دولت از بیت المال پول خرج می کند و به بخش خصوصی تقسیم می کند. بخش خصوصی مسئولیت این هزینه ها را بر عهده دارد تا خدمات مناسب به مردم ارائه دهد.

قاسمی یادآور شد: در حوزه دامپروری و پرندگان با موجودات زنده مواجه هستیم و باید در زمان مقرر خدمات مناسبی به آنها ارائه شود که عدم موفقیت آن مشکلاتی را ایجاد می کند.

انبوه قیمت های بازار باید حذف شود

وی گفت: در حوزه نظارت بر اقلام باید نظارت هوشمند را تا حد امکان داشته باشیم و از نظارت سنتی فاصله بگیریم و به سمت الکترونیک برویم زیرا رویکرد دولت فعلی نیز الکترونیکی است.

این مقام مسئول یادآور شد: سازمان های دولتی موظفند در تعیین قیمت کالاهای اساسی از بلاتکلیفی تولیدکنندگان پرهیز کنند و مشکل چند برابر شدن کالاهای اساسی نیز باید حل شود زیرا برای مردم مشکل ایجاد می کند.

دادستان و شورای انقلاب قزوین گفت: کشتار دام های مولد در استان قزوین نگران کننده است زیرا می تواند در حوزه شیر و دام بحران ایجاد کند که در مواقع لزوم قوه قضائیه می تواند وارد آن شود.

وی در پایان گفت: امروز باید قیمت اقلام را تکذیب کنیم و تولیدکننده باید از تعهد خود مطلع شود؛ باید نظارت دقیق داشته باشیم تا هزینه هایی که می پردازیم به نفع مردم باشد. گفتنی است در این جلسه موضوع تعیین قیمت سبوس در استان از جمله مواردی بود که مطرح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید