ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر فردا به کشور

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی روز جمعه هفتم بهمن ماه در استان های کرمان، هرمزگان، برخی مناطق فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد. اصفهان، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز شنبه هشتم بهمن ماه در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان. در خراسان جنوبی و جزایر واقع در تنگه هرمز و دریای عمان بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و بارش برف موقتی و در نقاط سردسیر پیش بینی می شود.

وی افزود: از بعدازظهر روز شنبه هشتم بهمن ماه سامانه بارشی جدید از مرز واقع در شمال غرب و غرب وارد کشور می شود.

وی بیان کرد: این سامانه در روزهای یکشنبه، نهم باخمن در شمال غرب، برخی از دامنه‌های غربی و جنوبی البرز مرکزی و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، دهم و یازدهم باخمن علاوه بر این مناطق در برخی از نقاط استان، بارندگی خواهد داشت. غرب، شمال شرق و استان های ساحلی دریای خزر رگبار برف و باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

ضیائیان افزود: فعالیت سامانه بالا از روز سه شنبه 11 بهمن ماه در مناطق مذکور تشدید می شود و تا دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز جمعه 17 بهمن ماه نیمه ابری تا نیمه ابری همراه با مه محلی پیش بینی می شود. با احتمال بارش پراکنده باران با کمینه دمای منفی 4 و حداکثر دمای 4 درجه سانتیگراد و در روز شنبه 8 بهمن ماه آسمان تهران صاف تا نیمه ابری همراه با مه محلی، بیشترین دما 7 پیش بینی می شود. و کمترین دما منفی 2 است.

ضیائیان افزود: اردبیل با حداقل دمای منفی 13 درجه سانتیگراد و بیشینه 2 درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای 19 درجه سانتیگراد و کمینه 14 درجه گرمترین مرکز کشور است. درجه سانتیگراد

دیدگاهتان را بنویسید