ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور و تداوم بارش / کاهش 10 درجه ای بارش در 9 استان

ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801753

سازمان هواشناسی از ورود بارندگی های جدید از غرب و نفوذ سامانه برای پرفشار و کاهش دما تا 10 درجه در دو روز اول بهمن ماه خبر داد و نسبت به سرمازدگی محصولات و خسارت احتمالی ماشین آلات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی؛ امروز با توجه به فعالیت سامانه بارشی در نواحی شرق، جنوب شرق، شمال شرق و جنوب کشور و همچنین در سواحل شرقی دریای خزر و در استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات زاگرس در خوزستان و لرستان برف، وزش باد در مناطق سردسیر و ارتفاعات وزش باد شدید موقت و کولاک پیش بینی می شود.

امروز در استان های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان ابری پراکنده و بارش باران و در سایر نقاط کشور آسمان صاف همراه با هوای سرد حاکم خواهد بود.

در بیشتر مناطق کشور طی پنج روز آینده روند کاهش دما و سردی هوا به ویژه در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه آینده پیش بینی می شود.

ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور

از اواخر وقت امروز سامانه جدید بارشی از شمال غرب به تدریج وارد کشور می شود. فردا در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، به تدریج ارتفاعات و دامنه های البرز جنوبی و استان های ساحلی دریای خزر، بارش باران و برف، در مناطق کوهستانی وزش باد شدید موقت و کولاک پیش بینی می شود. فردا در غرب کردستان، غرب کرمانشاه و گیلان بارندگی شدید خواهد بود.

روز جمعه نیز بارش ها در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرق آلبورگ و نواحی شمال شرق ادامه دارد و بخش هایی از شرق کشور بارش کوتاه مدت باران و برف خواهد داشت و اواخر روز جمعه از سامانه خارج می شود.

روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده برای اکثر نقاط کشور و از شنبه هفته آینده تا روزهای پایانی هفته برای اکثر نقاط کشور بویژه در نیمه شمالی کشور جوی پایدار پیش بینی می شود.

امروز در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما مشاهده می شود و از فردا با جریانات شمالی دما در این مناطق مجددا کاهش می یابد.

وزش باد شدید در برخی استان ها

فردا و جمعه وزش باد شدید در نواحی جنوب غربی و ساحلی جنوب کشور و همچنین در مناطق غبارآلود پیش بینی می شود. این شرایط روز جمعه برای نیمه شرقی کشور و استان های قزوین، البرز، تهران، مرکزی، کوم، سمنان و اصفهان پیش بینی می شود.

خلیج فارس امروز و از فردا تا ظهر شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طوفانی است. دریای خزر نیز فردا و جمعه طوفانی و طوفانی پیش بینی می شود.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و بیشترین و کمترین دما در پایتخت ۸ درجه و ۲ درجه زیر صفر خواهد بود. آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی وزش باد شدید، بعدازظهر ابری، باران و گاهی برف پیش بینی می شود.

امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر گرمترین و تبریز با حداکثر دمای ۵- درجه بالای صفر سردترین مرکز استان کشور است. امروز شهرهای ارومیه، تبریز، زنجان و سنندج با حداکثر دمای 2- درجه سردترین مراکز استانی کشور هستند.

سیگنال سازمان هواشناسی و تهاجم در هوای سرد

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به نفوذ سامانه پرفشار از ابتدای روز جمعه هفته جاری تا پایان روز شنبه هفته آینده هشدار داد که موجب افت محسوس دما بین 8 تا 10 درجه خواهد شد.

این سامانه روز جمعه در استان های ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس و روز شنبه در استان های فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که عواقب یخ زدگی و پتانسیل محصول را به دنبال دارد، انجام می شود. آسیب به کشاورزی. ماشین آلات.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید