ورود ۹ محصول ایرانی به عراق ممنوع شد/ دلیل: وفور تولید داخلی

ورود ۹ محصول ایرانی به عراق ممنوع شد/ دلیل: وفور تولید داخلی

سازمان توسعه تجارت گزارش داد که بر اساس تصمیم نهایی دولت عراق، صادرات 9 کالا به این کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است. بر اساس این نامه، واردات گوجه فرنگی، سیب زمینی، خیار، پیاز، کدو تنبل، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه به کشور عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع است. این مصوبه در شورای وزیران اقتصاد که به پیشنهاد وزارت کشاورزی و با توجه به فراوانی تولیدات داخلی اتخاذ شد، به تصویب رسید.

سازمان توسعه تجارت گزارش داد که بر اساس تصمیم نهایی دولت عراق، صادرات 9 کالا به این کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه ای به اتاق بازرگانی تهران از ممنوعیت ورود 9 محصول کشاورزی به عراق خبر داد و خواستار اطلاع فعالان اقتصادی شد.

بر اساس این نامه، واردات گوجه فرنگی، سیب زمینی، خیار، پیاز، کدو تنبل، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه به کشور عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع است. این مصوبه در شورای وزیران اقتصاد که به پیشنهاد وزارت کشاورزی و با توجه به فراوانی تولیدات داخلی اتخاذ شد، به تصویب رسید.

عبدالامیر ربیحاوی، رایزن بازرگانی ایران در بغداد، با اعلام این خبر گفت: ابلاغیه ممنوعیت واردات این 9 محصول که در پانزدهمین نشست شورای وزیران اقتصاد عراق گرفته شده است، از سوی دفتر فواد حسین صادر شده است. معاون نخست وزیر آن کشور است و تا اطلاع ثانوی ورود این محصولات به عراق ممنوع خواهد بود. موضوعی که صادرکنندگان ایرانی باید به آن توجه کنند.

با توجه به جزئیات ارائه شده توسط رایزن ایران در عراق، به نظر می رسد این برنامه در سراسر کشور اجرا می شود و واردات این محصولات از کشورهای دیگر به عراق نیز ممنوع خواهد بود و موضوع تنها به تجار ایرانی مربوط نمی شود.

بر اساس برآوردها، عراق پس از چین دومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی است و سبد متنوعی از کالاهای ایرانی در سال های اخیر به این کشور صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید