ورود 140 هزار زائر به کشور در 24 ساعت گذشته؛ تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شده است


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896632

موج ورود زائران از مرز مهران به کشور از دیروز آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، مرز زمینی مهران به عنوان مرز اصلی رفت و برگشت زائران کربلای معلی انتخاب شده و شبانه روز به زائران اربعین خدمات رسانی می کند.

اگرچه از روز گذشته موج بازگشت زائران از اربعین به کندی آغاز شد اما در چند روز آینده موج بازگشت زائران افزایش خواهد یافت.

بر این اساس پایانه مرزی مهران به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته آماده خدمت رسانی به زائرانی است که وارد ایران می شوند و تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شده است.

دسته های پذیرایی و آشپزخانه ها فعالیت خود را آغاز کرده اند و فردا اوج کارشان است. ناوگان حمل و نقل عمومی با حداکثر ظرفیت کار می کند.


140 هزار نفر از مرز بین المللی مهران وارد کشور شده اند

فرماندار مهران علی عباس شفیعی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و 205 هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات خارج شده اند.

وی افزود: کمیسیون حمل و نقل با تمام توان برای انتقال زائران به استان های خود تلاش می کند.

فرماندار مهران گفت: اکنون اتوبوس های استان های مختلف در پایانه برکت آماده انتقال زائران به شهرهای خود هستند.


شهرداری تهران و البرز به کمک خدمات مهران آمدند

فرماندار مهران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پسماند گفت: شهرداری منطقه پنج، منطقه یازدهم، شهرداری البرز و بخشی از اختیارات شهرداری مرکزی ایلام به کمک نیروهای شهرداری مهران آمدند.

شفیعی تصریح کرد: بیش از 600 تا 700 نیروی خدماتی در مرز مهران حضور دارند و این تعداد نیرو با توجه به تردد روزانه 300 هزار نفر در مسیر رفت و برگشت کافی نیست اما با تمام توان مشغول جمع آوری زباله هستند.

«محمد نادعلی پور» شهردار مهران در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در راستای خدمات رسانی بهتر به زائران با تمهیدات انجام شده می توان از ظرفیت زمین حاشیه جاده اصلی استفاده کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 200 هزار خودرو در پارکینگ های عمومی و خصوصی مهران پارک شده است.

شهردار مهران تصریح کرد: با توجه به ورود زیاد بازدیدکنندگان به مهران، ظرفیت پارکینگ به طور کامل به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید