ورود 44 هزار زائر ایرانی از مرز مهران و شلمچه به عراق


ساعت: 18:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894548

مدیرعامل سازمان گمرک عراق از ورود بیش از 44 هزار زائر ایرانی از مرز «زرباتیه» و «شلمچه» به این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علا القیسی، رئیس سازمان گمرک عراق امروز (جمعه) اعلام کرد که بیش از 44 هزار زائر ایرانی از طریق مرز زرباطیه (مهران) و شلمچه وارد کشور شدند.

به گزارش سایت بغداد الیوم، این مقام عراقی سپس با بیان اینکه مرزهای زرباطیه، شلمچه و المنزیریه (خسروی) و فرودگاه نجف اشرف برای ورود زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، گفت: آنها از شلمچه وارد خاک عراق شدند. مرز.

به گفته وی، ورود زائران هر لحظه در حال افزایش است و در ساعات اخیر صدها ایرانی از طریق مرز المنظریه وارد عراق شده اند و پیش بینی می شود تا 72 ساعت آینده هزاران نفر از این مرز وارد عراق شوند.

علا القیسی همچنین گفت: پاسگاه های مرزی ظرفیت پذیرش 10 هزار زائر در روز را دارد.

چهارشنبه گذشته و پس از بسته شدن مرزهای کشور به دلیل ناآرامی های اخیر در عراق، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران از باز بودن تمامی مرزهای ایران و عراق برای خروج زائران از ایران به عراق خبر داد.

این در حالی است که یک منبع امنیتی در این رابطه به پایگاه خبری نینا گفت که گروهی از نیروهای تیپ 110 الحشد الشعبی روند تامین امنیت جاده حنقین به حمرین را آغاز کرده اند.

این منبع افزود: این اقدام بر اساس طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی (ع) برای برقراری امنیت در جاده های عراق و حفاظت از زائران ایرانی ورودی به عراق از پاسگاه مرزی «المنظریه» (مرز خسروی) انجام شد. .

دیدگاهتان را بنویسید