ورود Omicron و برنامه ریزی فاز ششم طرح شهید سلیمانی / ردیابی و قرنطینه هوشمند بیماران

ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794511

قائم مقام وزیر بهداشت ستاد مبارزه با کرونا در تهران این موضوع را مطرح کرد؛

قائم مقام وزیر بهداشت در ستاد تاج و تخت در تهران با اشاره به تدوین دستورالعمل فاز ششم طرح مقابله با ولیعهد شهید سلیمانی گفت: در فاز ششم باید از روش سنتی ردیابی فاصله بگیریم. بیماران و دستیابی به ردیابی و قرنطینه هوشمند؛ «چون اگر بخواهیم به روش سنتی کار کنیم موفق نمی‌شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر علیرضا اولیایی منش درباره اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح دارای چند بعد نظارتی، پشتیبانی و … بود و هر جزء به بخشی اختصاص داشت. تاکنون پنج مرحله از این طرح اجرایی شده است و هم اکنون وزارت بهداشت، ستاد ولیعهد و وزارت کشور در حال تهیه دستورالعمل فاز ششم هستند. معمولاً در هر قله ای یکی از فازها وجود دارد، البته اگر خدا باشد قله دیگری نخواهیم داشت، اما اگر اتفاق بیفتد; دارند ششمین پیک را برنامه ریزی می کنند.

وی تاکید کرد: مرحله مهم طرح شهید سلیمانی ردیابی بیماران است و در فاز ششم باید از روش سنتی ردیابی بیماران فراتر رفته و به ردیابی و قرنطینه هوشمند برسیم. در چین هم اکنون یک فرد مبتلا با موبایل ردیابی می شود و اگر بخواهیم به روش سنتی کار کنیم موفق نمی شویم. اضافه شدن ردیابی هوشمند و قرنطینه، اجرای مرحله ششم طرح شهید سلیمانی را نسبت به دوره های قبل موفق تر کرده است.

وی با اشاره به ورود آمیکرون به ایران گفت: تجربه جهانی نشان می دهد که هیچ کشوری نمی تواند از جنبه های جدید تاج فاصله بگیرد و قطعا از آن متضرر خواهد شد. سرعت انتقال emicron چندین برابر سریعتر از دلتا است و آمار نشان می دهد که سرعت انتقال بالاتر است، بین 2 تا 10 برابر سریعتر از دلتا. به همین دلیل در برخی کشورها این آمار در عرض چند ساعت دو برابر می شود. از آنجایی که زمان کافی برای افزایش سریع دوز سوم واکسن وجود ندارد، بیشترین کاری که می‌توان با آمیکرون انجام داد، پیروی از پروتکل‌ها است.

وی در خصوص ضوابط اعلام رنگ تاج استان گفت: در حال حاضر معیارهای دیگری در دسترس نداریم و به راحتی نمی توان گفت که ملاک رنگ بر اساس موارد بستری نیست. معتبرترین آماری که می توانیم به دست آوریم تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سیستم هوشمندی داشته باشیم می توانیم از شاخص های دیگر به عنوان مناطق سرپایی استفاده کنیم اما در غیر این صورت باید به آمار ثابت بسنده کنیم. آمار بیمارستان قابل اعتماد است و معتقدم در شرایط فعلی کشور این معیار رنگی پاسخگو است تا بتوانیم ردیابی هوشمند را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید