وزارت آموزش و پرورش باید لایحه رتبه بندی معلمان را اجرا می کرد

وزارت آموزش و پرورش باید لایحه رتبه بندی معلمان را اجرا می کرد

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس اصلاح شده و وزارت آموزش و پرورش باید آمادگی اجرای این لایحه را داشته باشد.

محمد واحدی با اشاره به تبصره های بودجه 1401 گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 به اعتبارات آموزشی به ویژه در استان های مرزی کشور در سال 1401 توجه لازم را دارد.

وی با اشاره به مشکلات خدمات آموزش و پرورش افزود: وزارت آموزش و پرورش با پیگیری سازمان اداری و کارگری کشور باید با تصمیمات نیروهای آموزش و پرورش در رفع مشکل کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به پیگیری های مجلس شورای اسلامی در اصلاح لایحه رتبه بندی معلمان، وزارت آموزش و پرورش باید آمادگی اجرای این لایحه را داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد: وزارت آموزش و پرورش لایحه ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند که بر اساس آن پرداخت حق التدریس معلمان و همچنین قراردادهای خدمات آموزشی و تامین اعتبار استان ها برای پرداخت بدهی ها در اولویت های این وزارتخانه قرار گیرد. آموزش و پرورش هر چه سریعتر الزامات قانونی خود را رعایت کنند.

با تاکید بر لزوم رفع کمبودهای آموزشی در استان های خراسان شمالی، بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، گفت: در تصمیمات خود برای رفع کمبود نیرو در این وزارتخانه تسریع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید