وزارت امور خارجه از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت می کند

وزارت امور خارجه از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت می کند

روز جدید : وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

“به نام خدا
روز جهانی قدس یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نماد وحدت و انسجام جهان اسلام و نماد دفاع از آرمان والای فلسطین و حمایت از مبارزات مردم مظلوم فلسطین با حامیان صهیونیست است.

این مناسبت بزرگ در تقویم جهان اسلام امروز در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و هر ساله وعده حق مخالفت و توجیه رژیم اشغالگر، غاصب و رژیم صهیونیستی آپارتاید داده می شود. امروز مسئله قدس فقط یک مسئله اسلامی نیست، بلکه یک مسئله جهانی و انسانی است که به معیار آزادی تبدیل شده است، تا آنجا که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب امروز دفاع از فلسطین دفاع از حق است. حقیقتی بسیار گسترده تر از مسئله فلسطین.

امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه.

امسال روز قدس را در حالی جشن می گیریم که جنایات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در مسجدالاقصی و حمله این رژیم به ساحت مقدس قبله اول مسلمانان، قلب مسلمانان جهان را به درد آورده و محکوم کرده است. جوامع مسلمان اگرچه رژیم دروغین صهیونیستی در سال‌های اخیر در توطئه‌های مختلف تلاش کرده است تا آرمان فلسطین را محو و فراموش کند، اما تلاش همه عدالت‌خواهان جهان نوعی بیداری جهانی نسبت به ماهیت رژیم صهیونیستی را در سطح جهان شکل می‌دهد. بنابراین، خیانت برخی کشورهای عربی و اسلامی به آرمان فلسطین و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، هر چند با خنجر پشت آن، بر پیکر یک ملت با ثبات است.
فلسطین بود، اما نتوانست فلسطین را از صدر جهان اسلام حذف کند.

وجود تاسف بار رژیم صهیونیستی از همان ابتدای پیدایش خود به طرق مختلف به مردم فلسطین ظلم و غارت کرده و در این راه از هیچ جنایتی دریغ نکرده است. این رژیم تروریستی میلیون ها فلسطینی را آواره و شهرک نشینان صهیونیست را جایگزین آنها کرده است و حتی اجازه نخواهد داد این آوارگان به سرزمین خود بازگردند. کشتار، بازداشت بی‌موجه، شکنجه و تهمت فلسطینی‌ها در غیاب اقدام جدی دولت‌های غربی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، به یک اتفاق روزمره برای عناصر صهیونیستی تبدیل شده است. با تاکید بر حق مشروع مقاومت مشروع مردم فلسطین، باید در نظر داشت که تمامی این جنایات باری مضاعف بر دوش تک تک مسلمانان و آزادگان جهان می گذارد تا با فریادهای خود به یاری مردم مظلوم فلسطین بشتابند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به یاد و خاطره شهدای آرمان و مقاومت فلسطین به ویژه سردار سرافراز ایران و اسلام سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی بر تداوم سیاست اصولی حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد. مبارزه آزادی خواهانه اشغالگر و اشغالگران جنایتکار صهیونیست و نیاز مطلق به تشکیل کشور فلسطینی در پایتخت، قدس، اعلام می دارد که برگزاری همه پرسی با حضور همه فلسطینی های بزرگ همچنان یک پیشنهاد عملی و دموکراتیک برای تعیین سرنوشت و تعیین سرنوشت است. آینده فلسطین

وزارت امور خارجه همچنین به دعوت تاریخی امام خمینی (ره) از همه ملت‌های جهان به‌ویژه ملت شریف، انقلابی و قانون‌خواه ایران برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس دعوت کرد و از همه مسلمانان و آزادیخواهان خواست. ملت ها و دولت های دوست داشتنی جهان می خواهد دولت ها و نهادهای حقوقی رسمی بین المللی را تحت فشار قرار دهد تا به تعهدات حقوقی و انسانی خود مبنی بر حفظ حقوق ملت فلسطین، پایان دادن به اشغالگری، توقف جنایات وحشیانه صهیونیست ها و تجاوزات و تنش های آنها در منطقه عمل کنند. راه راست آزادسازی قدس

آرزوی ملت های مسلمان برای شرکت در نماز مسجدالاقصی در آینده نزدیک و با بازگشت همه آوارگان به وطن و مشارکت در تعیین سرنوشت فلسطین، پایان رژیم نامشروع صهیونیستی محقق شود. اعلام می شود و مردم فلسطین طعم آزادی و استقلال را می چشند.

دیدگاهتان را بنویسید