وزارت بهداشت: سالانه ۲۲ هزار ایرانی بر اثر چاقی جان خود را از دست می دهند

وزارت بهداشت: سالانه ۲۲ هزار ایرانی بر اثر چاقی جان خود را از دست می دهند

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: مصرف مشروبات الکلی در یک سال جان 2947 نفر را در کشور می‌گیرد و اگر 10 درصد کاهش یابد از 300 مرگ جلوگیری می‌کنیم. به دلیل مصرف بی رویه نمک، 16 هزار نفر به دلیل استعمال دخانیات و 22 هزار نفر به دلیل چاقی جان خود را از دست می دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از فوت سالانه ۲۲ هزار نفر بر اثر اضافه وزن در کشور خبر داد.

کوروش اعتماد روز پنجشنبه 15 بهمن ماه در دومین گردهمایی سلامت استان همدان گفت: بیماری های غیرواگیر سالانه باعث مرگ 38 میلیون نفر در جهان می شود که این آمار مربوط به جمعیت زیر 70 سال است.

وی تصریح کرد: دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان، بیماری های تنفسی و سلامت روان از بیماری های غیرواگیر هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ادامه داد: تحرک بدنی کم، غذای ناسالم، استعمال دخانیات، هوای کثیف و سوء مصرف الکل از عوامل بروز این بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی در سال باعث مرگ 2 هزار و 947 نفر در کشور می شود و در صورت کاهش 10 درصدی از مرگ 300 نفر جلوگیری می کنیم، تصریح کرد: سالانه 16 هزار نفر در کشور به دلیل عدم تحرک جان خود را از دست می دهند. 12000 نفر به دلیل مصرف بیش از حد الکل، 16000 نفر بر اثر استعمال دخانیات و 22000 نفر بر اثر چاقی جان خود را از دست می دهند.

اعتماد با اشاره به تبلیغات فست فود گفت:

در برنامه پنجم توسعه، این فعالیت ها بر اساس قانون مجاز نبوده و برای آنها عوارض و عوارضی اخذ می شود که در حوزه سلامت هزینه می شود.

وی با بیان اینکه عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در ایران و جهان در حال تغییر است، گفت: در حال حاضر سرطان و بیماری های ناشی از کم تحرکی در رتبه بالاتری قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به غربالگری ناشنوایی ها گفت: از ابتدای این غربالگری ورود دانش آموزان ناشنوا به مدارس کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هزینه در حوزه سلامت سرمایه گذاری است، گفت: غربالگری تیروئید از عقب ماندگی ذهنی پنج میلیون کودک پیشگیری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید