وزارت راه: آدرس سکونت ۷۳ میلیون ایرانی را داریم/به افرادی که اطلاعات سکونتی ارائه نمی دهند گذرنامه و خدمات بانکی نمی دهیم.

وزارت راه: آدرس سکونت ۷۳ میلیون ایرانی را داریم/به افرادی که اطلاعات سکونتی ارائه نمی دهند گذرنامه و خدمات بانکی نمی دهیم.

ابوالفضل نوروزی رئیس دفتر اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی گفت: اطلاعات کاملاً هوشمند است و اطلاعات دقیقی از محل سکونت و فعالیت 73 میلیون ایرانی در سامانه ثبت شده است و هشدار می دهیم که اگر رئیس خانوارها اطلاعات را در این سامانه ثبت نمی کنند، مشمول اتهامات کیفری هستند.

رئیس دفتر اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی گفت: اطلاعات کاملاً هوشمند است و اطلاعات دقیق سکونت و فعالیت 73 میلیون ایرانی در سامانه ثبت شده است و هشدار می دهیم که اگر سرپرست خانوار باشد. اطلاعات را در این سامانه ثبت نکند، مشمول اتهامات کیفری خواهد شد.

ابوالفضل نوروزی با بیان اینکه 3 هزار میلیارد تومان مالیات از محل شناسایی خانه های خالی محاسبه شده است، اظهار داشت: به دنبال کسب درآمد از شناسایی خانه های خالی نیستیم و این مالیات را مالیات نظارتی می دانیم.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات افراد در سامانه ملی املاک و مسکن گفت: در حال حاضر اطلاعاتی در مورد 73 میلیون شخص حقیقی و حقوقی، محل زندگی و محل زندگی این افراد داریم و این اطلاعات کاملا بی سابقه است.

رئیس اداره اقتصاد وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: این اطلاعات کاملاً هوشمند به دست آمده و اطلاعات دقیق سکونت و فعالیت 73 میلیون ایرانی در سامانه ثبت شده است و هشدار می دهیم که اگر رئیس خانوارها اطلاعات را در این سامانه ثبت نمی کنند، مشمول اتهامات کیفری هستند.

آنها با اشاره به جرایم سرپرستان خانوار، اطلاعات محل سکونت را ثبت نمی کنند و بیان کرد: طبق قانون تمام خانه های کشور خالی است مگر اینکه افراد خودشان ثبت نام و اعلام کنند. اولین جریمه افرادی که اطلاعات خود را ثبت نمی کنند این است که از خانه های خالی مالیات می گیرند، جریمه دوم این است که تعرفه برق آن واحد بالاترین ارزش است و سومین جریمه این است که نمی توانند از دستگاه های اجرایی خدمات دریافت کنند. مسئولان چون دستگاه های اجرایی، این افراد نباید خدمات بانکی ارائه دهند و یا نمی توانند پاسپورت بگیرند یا تاریخ آن را تمدید کنند.

وی درباره نحوه دریافت این اطلاعات گفت: اگر فردی برای افتتاح حساب و ثبت آدرس به بانک مراجعه کند و اصولاً به هر اداره اجرایی مراجعه کند و آدرسی را ثبت کند، همه آن اطلاعات را از دفاتر گرفته ایم که است 350 ما به یک میلیون رکورد اطلاعات رسیده ایم و با عبور از این اطلاعات به آدرس 73 میلیون شخص حقیقی و حقوقی رسیده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید