وزارت راه: از اول آذرماه، افرادی که واکسن نخورده اند یا تست PCR منفی ندارند، نمی توانند با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند.

وزارت راه: از اول آذرماه، افرادی که واکسن نخورده اند یا آزمایش PCR منفی ندارند، نمی توانند با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند.

رضا نفیسی در گفت وگو با ایسنا، درباره جزئیات ممنوعیت سفر هوشمند که تا دو هفته آینده اجرایی می شود، اظهار کرد: به زودی سامانه امید راه اندازی می شود و به این ترتیب همه افراد کنترل می شوند و فقط کسانی که واکسینه شده یا منفی هستند کنترل می شوند. تست PCR بله می توانند با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند در غیر این صورت از اول Hazard اجازه سفر نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه 80 درصد ظرفیت مسافران قطار و اتوبوس از ابتدای ماه آینده فراهم می شود، خاطرنشان کرد: همه افراد اعم از مبتلا و سالم، اما از آذرماه برای افرادی که دو نوبت واکسن یا واکسن دریافت کرده اند سفر و سفر کنند. تست PCR منفی داشته باشد – با مهلت ها و تاریخ های 96 ساعته و 72 ساعته اعلام شده – می تواند سفرهای خارج از کشور یا ساخت داخل باشد. بنابراین، ممنوعیت های هوشمند تاج بر این اساس برای هر فرد اعمال می شود.

رئیس مرکز حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی افزود: در سامانه امید می توان افراد مبتلا به تاج گذاری یا مشکوک را شناسایی کرد و حتی اجازه تردد با وسایل نقلیه شخصی را به آنها ندهیم، زیرا در سیستم جدید سیستم، کاملا قابل مشاهده هستند و بر این اساس می توانیم بهتر و کاملتر از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

نفیسی گفت: به زودی پروتکل‌های بهداشتی سفر و سایر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی تغییر کرده و سخت‌تر می‌شود، به این معنی که در آینده نزدیک که سطح واکسیناسیون قابل قبول باشد، فقط افراد واکسینه شده می‌توانند سفر کنند و آزمایش PCR از قبل کافی نخواهد بود. این امر مردم را تشویق می کند که واکسینه شوند و از سلامت جامعه اطمینان حاصل کنند و از ویروس تاج در امان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید