وزارت راه به 7 میلیون وام مسکن پاسخ داده است

وزارت راه به 7 میلیون وام مسکن پاسخ داده است

روز جدید معاون وزیر مسکن و وزارت راه و شهرسازی گفت: بخشی از اقساط وام نهضت ملی مسکن دهک های پایین توسط دولت پرداخت می شود.

محمود محمودزاده با تکذیب مشارکت هفت میلیون تومانی طرح ملی حمایت از مسکن در برخی رسانه ها، افزود: این رقم بر اساس سود 18 درصدی است که روش پرداخت نظام بانکی است و بر این اساس تا 5 نیم درصد پرداخت خواهد شد. ، سهم نهایی کمتر از نصف این مبلغ خواهد بود.

وی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، دولت برای پرداخت بخشی از سود به خانوارها متکی به اعتبارات صندوق ملی مسکن است و به هیچ وجه همه خانوارها به صندوق ملی مسکن کمک نخواهند کرد. جابجایی مسکن بر اساس سود 18 درصدی.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت از ابتدا تصمیم گرفت منابع حوزه مسکن را تثبیت کند، خانوارها را توانمند کند و آنها را بر اساس مسکن ملی در نهضت ملی مشارکت دهد. بودجه گروه های هدف دهک اول تا پنجم بخش قابل توجهی از سود نرخ سود نظام بانکی را با کمک دولت پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: در عین حال میزان مشارکت های پرداختی متناسب با توانمندی های خانوار است و به زودی میزان مشارکت ها اعلام می شود و میزان صندوق بستگی به قانون بودجه دارد.

نهضت ملی مسکن یکی از 13 سیاست اصلی دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال آینده در نظر گرفته شده است. بازپرداخت اقساط وام از این طرح که به سه بخش مشارکتی، دارایی و حمایتی تقسیم می‌شود، متفاوت است، زیرا بخشی از بازپرداخت وام گروه‌های حمایتی توسط دولت پرداخت می‌شود.

بانک مسکن چندی پیش از اقساط 7 میلیون تومانی وام 450 میلیونی نهضت ملی خبر داد که وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر کمک دولت در پرداخت اقساط این موضوع را تکذیب کرد.

دولت سیزدهم از ابتدا کمبود منابع مالی مورد نیاز برای توانمندسازی مردم برای گسترش مسکن به اقشار مختلف به ویژه اقشار ضعیف را یکی از چالش های اصلی اعلام کرده است.

تلاش دولت برای تامین منابع مورد نیاز برای کاهش مزایای خدمات بانکی و بخشی از هزینه تامین مسکن برای خانوارهای کم درآمد است.

نرخ سود تسهیلات بانکی و اقساط بالای فراتر از مقرون به صرفه بودن مسکن برای خانوارهای کم درآمد و متوسط ​​از چالش های مهم شناسایی شده است، بانکی برای پرداخت تسهیلات بلندمدت تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید