وزش باد شدید و بارش پراکنده در غرب و شمال کشور / آسمان صاف پنج روز آینده تهران


ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842484

سازمان هواشناسی از امروز تا چهارشنبه برای دو استان در نقاطی از کشور هشدار گرد و غبار را به دلیل بارش باران و رعد و برق اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز با عبور امواج کمتر گسترده از میانه جو از سمت شمال غرب کشور در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و ارتفاعات البرز در استان های گیلان. و مازندران، رعد و برق و وزش باد به ویژه در بعدازظهر. در سایر نقاط کشور جو پایدار با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

بارش شدید باران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل و البرز در استان مازندران به وقوع پیوست. روز پنجشنبه در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات البرز در گیلان و مازندران و روز جمعه در شمال غرب ارتفاعات و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید در روزهای پنجشنبه و جمعه در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت که گاهی با گرد و خاک همراه است. مناطق مرکزی خلیج فارس امروز و در شرق دریای عمان طی دو روز آینده مواج خواهد بود.

تهران طی پنج روز آینده نیمه ابری و تا ساعاتی دیگر وزش باد پیش بینی می شود.

همچنین با توجه به فراوانی فعالیت سامانه بارشی در برخی ساعات، متغیر تا ابر همراه با وزش باد شدید در ارتفاعات، گاهی رگبار و رعد و برق با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

ورامین با 32 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با 5 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.


توضیحات سیستم: باد و گرد و غبار

زمان شروع: دوشنبه 1401/03/09

مهلت : سه شنبه 10/1/1141

نوع خطر: باد شدید و گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید

حوزه عمل:

دوشنبه 18 اسفند 1401: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان.

سه شنبه 19 اسفند 1401: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، امکان شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت، اختلال در تردد و پروازهای بالگرد و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: از حضور در فضای باز بخصوص در گروه های حساس، استحکام سازه های موقت خودداری کنید، خودرو را در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره پارک نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید