وزیر آموزش و پرورش: بیش از 34000 نفر شاغل هستند

وزیر آموزش و پرورش: بیش از 34000 نفر شاغل هستند

روز جدید وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود نیرو در این وزارتخانه گفت: باید تلاش کنیم هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود و 34 هزار و 800 نیروی جدید برای این منظور تعیین می شود.

یوسف نوری در مراسم تجلیل از خیران برای ساخت مدرسه در کاشان با بیان اینکه در آموزش و پرورش به تدریج با کمبود نیروی کار مواجه هستیم، گفت: باید تلاش کنیم تا هر چه سریعتر این مشکل حل شود و برای این منظور 34 هزار و 800 کارگر جدید به کار گرفته شوند. به گفته مقام معظم رهبری در حوزه آموزش و پرورش استخدام می شوند.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی تلاش می کنیم در وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی تامین کنیم تا مدارس به گونه ای باشد که سند تحول بنیادین شکل بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به تهدیدات فضای مجازی در غیاب مدارس، گفت: این فضا نباید ابزاری در برابر یادگیری دانش آموزان باشد، بلکه باید از آن برای آموزش استفاده شود.

وی افزود: در دوران اپیدمی تاج، معلمان تلاش مضاعف برای تبدیل خانه ها به کلاس درس کردند و با رها کردن فرزندان خود، به آموزش دانش آموزان پرداختند.

نوری با تاکید بر لزوم آموزش مستقیم دانش آموزان در مدارس گفت: با حضور دانش آموزان در واحدهای آموزشی، آموزش و پرورش به صورت واقعی در کشور انجام می شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نظارت دقیق و کافی بر اجرای شیوه نامه سلامت نامه در واحدهای آموزشی کشور، افزود: هنوز آمادگی یادگیری تلفیقی را نداریم، اما این آمادگی نیز باید وجود داشته باشد، ستاد مدیریت در وزارت آموزش و پرورش این مسائل را جدی بگیرد.

وی گسترش هنرستان ها را برای استان اصفهان ضروری می داند و گفت: در این استان و شهر کاشان باید حوزه های کشاورزی، فرآوری گیاهان دارویی به ویژه گل و گیاه و خدمات گردشگری فعال شود.

نوری با تشکر از خیرین برای ساخت مدرسه گفت: این خیرین زمینه ساز آموزش بزرگان و مشاهیر برای کشور هستند و البته آموزش و پرورش نیز باید برای آنها برنامه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به نقش خیرین در مدرسه سازی کاشان، کاشان را دارالمومنین دارالمحسنین خواند و افزود: مردم در این شهر خیرات و انفاق می کنند و این برکت از فرهنگ ناب محمدی (ص) باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید