وزیر ارشاد: ​​پرونده دستگیرشدگان عرصه هنر به پایان رسیده است

وزیر ارشاد: ​​پرونده دستگیرشدگان عرصه هنر به پایان رسیده است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ارشاد در دستگیری‌های اخیر دست داشته است، گفت: این پرونده‌ها روند خودش را طی کرده، از طریق مراجع قضایی پیش رفته و نتیجه این است که پرونده مربوط به آن است. خود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پرونده روزنامه جهان صنعت بیش از 2 بار به دادگاه ارسال شده، بیش از چندین بار اخطارهای کتبی و شفاهی به این روزنامه داده شده است، مدیرمسئول آن چندین بار به دفتر مطبوعاتی آمده است. بارها در ماه گذشته و ما از آنها درخواست همکاری کردیم.

محمدمهدی اسماعیلی درباره توقیف روزنامه جهان صنعت و در پاسخ به این سوال که در شرایطی که روند کاری رسانه های داخلی با محدودیت مواجه است و در خارج از کشور با جنگ رسانه ای مواجه هستیم، اگر مشکلی وجود داشته باشد، نمی توان آن را پیگیری کرد. با تذکر ?وی گفت: پرونده همان روزنامه ای که شما به آن مراجعه می کنید بیش از 2 بار به دادگاه ارسال شده و بیش از چندین بار به این روزنامه تذکرات کتبی و شفاهی داده شده و آنها را به همکاری واداشته ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دوره جدید حتی یک مورد تعطیلی رسانه ها نداریم، خاطرنشان کرد: با این حال بر توهین اصرار داشتند. مثلاً توهین هایی که به پلیس در این مصاحبه شده است را ببینید، خب این حرف نادرستی است. این خلاف امنیت ملی است، آیا می توان چنین اتهامات بی ربطی را به پلیس وارد کرد و بر آن اصرار کرد؟

وی ادامه داد: شما حق دارید به من بگویید چرا بار اول چنین کاری کردید (بازداشت روزنامه) من هم می گویم حق با شماست. اما وقتی بیش از چند بار حضوری با آنها صحبت شده و تذکر داده شده است، در این صورت امکان همکاری وجود ندارد.

اسماعیلی اضافه کرد: یا همان افرادی که تلاش می کنند قانون شکنی کنند، بارها در مورد کسانی که اشتباه کرده اند گفته ام ما حاضریم به آنها کمک کنیم تا مشکلاتشان حل شود. اما وقتی آنها مرتباً قانون را زیر پا می گذارند، چه کار می کنیم؟ این قانون ضعیف و قانونگذار ضعیف خود عاملی برای تشدید می شود. یقیناً هیچکس دوست ندارد مجری ضعیف قانون بر کشور حکومت کند وقتی آن مجری ضعیف قدرت اجرای قانون را نداشته باشد. قانون مستلزم ضمانت اجرایی است، این وظیفه دولت است که قانون را اجرا کند.

وی تاکید کرد: باز هم حداکثر کمک را انجام می دهیم و ستادی را در وزارتخانه تشکیل داده ام تا بر مسائل حقوقی مربوط به افرادی که احضار و دستگیر شده اند نظارت شود.

اسماعیلی در خصوص اینکه این ستاد ویژه بازیگران دستگیر شده است، گفت: فرقی نمی کند، همه افراد مرتبط با این وزارتخانه را خانواده و اصحاب فرهنگ و هنر می دانیم و وظیفه خود کمک است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ارشاد در دستگیری های اخیر بازیگران نقش داشته است، گفت: این پرونده ها روند خودش را طی کرده، از طریق قوه قضائیه پیش رفته و نتیجه این است که باید پرونده خودشان را داشته باشند. .

دیدگاهتان را بنویسید