وزیر اسرائیل: وزیر خارجه آمریکا نباید به ما دموکراسی بیاموزد/نخست وزیر سابق اسرائیل: ما می خواهیم F35 به ایران حمله کند

وزیر اسرائیل: وزیر خارجه آمریکا نباید به ما دموکراسی بیاموزد/نخست وزیر سابق اسرائیل: ما می خواهیم F35 به ایران حمله کند

کابینه نتانیاهو با مخالفت ها و اعتراضات داخلی گسترده مواجه است. هر هفته مخالفان کابینه نتانیاهو در تل آویو و دیگر شهرهای اسرائیل گرد هم می آیند.

یک وزیر اسرائیلی گفت که وزیر امور خارجه آمریکا نباید به ما درباره دموکراسی بیاموزد. این وزیر زن، “اوریت ستروک” وزیر ماموریت های ملی کابینه بنیامین نتانیاهو است. او یکی از وزرای دست راستی افراط گرایی مذهبی است.

او این بیانیه را پس از تشریح سیاست “نهایی” دولت جدید اسرائیل توسط کاخ سفید بیان کرد.
دولت دموکرات جو بایدن با کابینه جدید رژیم صهیونیستی که به رهبری راست افراطی رهبری می شود، بر سر مسائل مهم اختلاف نظر دارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به اسرائیل و فلسطین سفر می کند.

اوریت ستروک، وزیر مأموریت های ملی در کابینه بنیامین نتانیاهو – او یک متعصب مذهبی یهودی است.

وزیر اسرائیلی در توییتی نوشت: «آقای بلینکن عزیز، می دانم که شما تصمیم گرفتید به نخست وزیر ما درس دموکراسی بدهید.

وی افزود: دموکراسی بیش از هر چیز این است که دولت مسیر خود را بر اساس رای شهروندان خود تعیین می کند، با هر رأیی باید بدون دخالت خارجی یکسان رفتار شود… تظاهرات، علیرغم مشروعیتشان، معادل رای دادن نیستند.

منظور این وزیر از مداخله خارجی، فشار آمریکا علیه کابینه نتانیاهو است. وی همچنین به تجمعات و تظاهرات گسترده مخالفان در اسرائیل علیه کابینه نتانیاهو اشاره کرد.

اخیراً در کابینه نتانیاهو “وزارت ماموریت های ملی” ایجاد شد. «اوریت ستروک» از حزب «اتحادیه ملی» https://roozno.com/«صهیونیسم مذهبی». او یک شهرک نشین است

این وزیر در ماه گذشته به دلیل سخنانش در مورد قانونی پیشنهادی که به پزشکان در اسرائیل اجازه می دهد به دلایل مذهبی از درمان بیماران خودداری کنند، جنجال زیادی به پا کرد.
هدف از این قانون اجازه دادن به پزشکان یهودی مذهبی در اسرائیل برای امتناع از درمان و ارائه خدمات به همجنس گرایان است.
موضوع همجنس گرایان به یکی از موضوعات بحث برانگیز در کابینه جدید اسرائیل تبدیل شده است، زیرا احزاب سیاسی و شخصیت های مذهبی اسرائیل به شدت با به رسمیت شناختن همجنس گرایان مخالف هستند.

یایر لاپید، نخست وزیر سابق اسرائیل، نماینده فعلی پارلمان و رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو

از سوی دیگر، نخست وزیر سابق اسرائیل (ییر لاپید) از این سخنان وزیر اسرائیلی به شدت انتقاد کرد.
وی خطاب به کمک های آمریکا به اسرائیل نوشت: مداخله خارجی آمریکا که از آن صحبت می کنید شامل کمک 38 میلیارد دلاری، کمک مالی برای سیستم های دفاع هوایی گنبد آهنین اسرائیل، هلیکوپترهای آپاچی و جت های جنگنده اف-35 است که به ایران حمله خواهند کرد. انجام دادن”.

او اکنون یکی از رهبران مخالفان نتانیاهو و کابینه او است. او به طور منظم در تمام تجمعات مخالفان علیه نتانیاهو شرکت می کند.

لاپید همچنین از سفر بلینکن به اسرائیل استقبال کرد و گفت که جلسات و گفتگوهای آنها در مورد ارزش های مشترک پایه های دموکراسی و حفاظت از نهادهای دموکراتیک بود.

کابینه نتانیاهو با مخالفت ها و اعتراضات داخلی گسترده مواجه است. هر هفته مخالفان کابینه نتانیاهو در تل آویو و دیگر شهرهای اسرائیل گرد هم می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید