وزیر اقتصاد درباره صف های طولانی ترخیص کالا در آستارا: در برخی موارد شوخی از باکو می شود.

وزیر اقتصاد درباره صف های طولانی ترخیص کالا در آستارا: در برخی موارد شوخی از باکو می شود.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به صف های طولانی ترخیص کالا در برخی گمرکات از جمله آستارا در مرز آذربایجان، گفت: طولانی شدن این روند به تشریفات دو کشور مربوط می شود و در برخی موارد سوء استفاده هایی نیز صورت می گیرد. طرف مقابل بر این اساس مذاکراتی از طریق وزارت اقتصاد و امور خارجه برای رفع این چالش انجام شده است.

وزیر اقتصاد درباره برخی شیطنت های مربوط به تمدید تشریفات گمرکی گفت: در سال آینده ردیاب های جدیدی با توجه به ایکس ری موجود در گمرکات سراسر کشور نصب می شود.

احسان خاندوزی با بیان اینکه در سال آینده ردیاب های جدید معادل تمام ایکس ری های موجود در گمرکات سراسر کشور نصب می شود، گفت: این اقدامات منجر به تسریع در تشریفات گمرکی می شود.

خاندوزی گفت: علاوه بر این سرعت، دقت در اجرای مراسم از بین نخواهد رفت تا اقدامات نظارتی مسئولان مربوطه در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: کشورمان از ظرفیت کافی در زمینه تولید پرتو ایکس با کیفیت بالا در بخش خصوصی و دولتی (MO) برخوردار است. بر این اساس تامین مالی سریعتر شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه اشعه ایکس در دستور کار قرار گرفته است. همچنین باید ظرفیت بازارسازی برای این شرکت ها در منطقه ایجاد شود.

خاندوزی با اشاره به صف های طولانی ترخیص کالا در برخی گمرکات از جمله آستارا در مرز آذربایجان گفت: طولانی شدن این روند به تشریفات دو کشور مربوط می شود و در برخی موارد شرارت در طرف مقابل وجود دارد. بر این اساس مذاکراتی از طریق وزارت اقتصاد و امور خارجه برای رفع این چالش انجام شده است.

وی افزود: در سال آینده اخبار بهتری از نظر کاهش زمان ترخیص و صادرات کالا به گوش می رسد. همچنین اقدامات لازم برای کاهش زمان ترخیص از 5 به دو روز در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید