وزیر بهداشت: ارز ترجیحی دارو ارائه شد. مردم نباید نگران کمبود دارو باشند

وزیر بهداشت: ارز ترجیحی دارو ارائه شد.  مردم نباید نگران کمبود دارو باشند

روز جدید : بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با بیان اینکه ارز ترجیحی دارو توسط رئیس جمهور تامین شد، گفت: مردم نگران کمبود داروهای اساسی نباشند. وی گفت: «ریاست جمهوری ارز مورد نیاز دارو را در اختیار ما قرار داده است. وی افزود: دارو از اواخر سال 97 گران شد و در آن زمان حدود 2500 گران شد. الان مردم اصلا نگران کمبود دارو نیستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ارز ترجیحی دارو توسط رئیس جمهور تامین شده است، گفت: مردم نگران کمبود داروهای اساسی نباشند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور ارز ترجیحی مناسبی برای دارو در اختیار ما قرار داده است.

وی گفت: دارو از اواخر سال 97 گران شد و در آن زمان حدود 2500 قلم گران شد، الان مردم اصلا نگران کمبود دارو نیستند.

عین الهی گفت: سعی کرده ایم کیفیت تولیدات داخلی را ارتقا دهیم و از مردم می خواهم در مصرف داروها صرفه جویی کنند و تمام داروهای مورد نیاز مردم را تهیه کنند و به برخی از پزشکان توصیه می کنم مردم را تشویق کنند که از برندهای خارجی استفاده نکنند. امکانات کمتری به خصوص اعضای هیئت علمی دارند.

وزیر بهداشت گفت: در تولید واکسن پیشرفت خوبی داشته‌ایم و بالغ بر 115 میلیون دوز واکسن تزریق شده و 88 درصد اولین دوز در سراسر کشور تزریق شده است؛ حدود 91 درصد مردم تهران اولین دوز را دریافت کرده‌اند. 78 درصد از هر دو دوز واکسن.

عین الهی یادآور شد: حدود 180 میلیون دوز واکسن تهیه شده است و مردم اصلاً نگران دریافت واکسن نیستند.

وی گفت: واکسن آسترازنکا در حال بهره برداری است و می گویند برای رفتن به کشورهای دیگر باید واکسن را دریافت کنند.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به اینکه 20 روز از ورود آمیکرون به ایران می گذرد، تاکنون زیاد دیده نشده است و امیدواریم افزایش نیابد.

عین الهی افزود: همچنان در آمادگی کامل هستیم و 20 هزار دستگاه در سراسر کشور توزیع شده است.

وزیر بهداشت: معتقدم واکسن های خانگی بسیار موثر است و تلاش می کنیم تا واکسن های خانگی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی باشد.

وی با بیان اینکه همچنان به حمایت از واکسن کشور ادامه می دهد، گفت: تا کنون 30 میلیون دوز از واکسن محلی وارد شبکه مصرف شده است و امیدواریم واکسن نورا از ماه آینده به فروش برسد.

دیدگاهتان را بنویسید