وزیر بهداشت: افزایش قیمت دارو وجود نخواهد داشت

وزیر بهداشت: افزایش قیمت دارو وجود نخواهد داشت

روز جدید :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه ها در طرح ضروار تقویت شده اند، بنابراین افزایشی در هزینه داروهای مورد نیاز مردم وجود نخواهد داشت.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت داروسازی سامان مشهد در جمع خبرنگاران افزود: از طریق طرح دروار، پوشش دارویی افزایش یافت و شامل 460 داروی پرمصرف که تحت پوشش بیمه نبودند، شد.

وی ادامه داد: افزایش پوشش دارویی حتی باعث کاهش قیمت برخی اقلام شده است و آنچه در بحث عرضه دارو مهم است این است که مردم از بیمه خود در این موضوع استفاده کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیمه وسیله ای برای کاهش هزینه های بیماران است، گفت: سازوکاری فراهم شده تا اقلام پزشکی از طریق بیمه در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین توصیه می شود شهروندان بیمه شوند.

عین اللهی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در کشور پیشرفت خوبی داشته است، افزود: در شورای عالی بیمه مصوب شده است که هر فردی که تجربه نسخه نویسی الکترونیکی دارد می تواند تا 2 بار به داروخانه مراجعه و داروی خود را تهیه کند. بدون نسخه قبلی

وی ادامه داد: در شورای عالی بیمه نیز مصوب شد که همه افراد حتی کسانی که در زمینه بیمه اقدامی نکرده اند به مدت سه ماه بیمه شوند و تاکنون 6 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده اند. با بودجه 60 هزار میلیارد ریالی شورای اسلامی.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود یک میلیون نفر از شهروندانی که هنوز اقدامی برای بیمه انجام نداده اند تا سه ماه بیمه رایگان خواهند داشت تا بتوانند به دفاتر پیشخوان مراجعه و معاینه جامع و تایید بیمه شوند. شما هستید

در صورت شیوع احتمالی کرونا نگران تامین دارو و واکسن نیستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص افزایش مبتلایان به کرونا گفت: در موج بعدی کرونا هیچ کمبودی در اقلام پزشکی و واکسن وجود ندارد و تنها نگرانی ما کم کاری برخی از شهروندان است. برای تزریق واکسن و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی.”

عین اللهی با بیان اینکه امکانات و تجربیات زیادی در زمینه درمان ویروس کرونا در کشور وجود دارد، افزود: هم‌اکنون 10 درصد تخت‌های بیمارستانی و 20 درصد تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه موجود است. درجه سانتیگراد U اختصاص به بیماران کرونایی دارد و بیشتر ظرفیت خالی است لذا امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و واکسیناسیون ظرفیت خالی مراکز درمانی به موقع پر نشود.

وی ادامه داد: توصیه می شود بیماران کرونایی به مدت یک هفته قرنطینه شوند و در خانه استراحت کنند، زیرا حضور در اجتماع و دیدار با خانواده علاوه بر اینکه یک اقدام غیر اخلاقی است باعث شیوع این ویروس می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فعالیت این وزارتخانه و ادارات مختلف در کشور، 6 واحد تولید واکسن مشغول به کار هستند و مجبور به واردات واکسن نیستیم.

عین الهی افزود: امروز علاوه بر اینکه می توانیم به اندازه کافی واکسن تولید کنیم، 40 میلیون واکسن در انبار داریم که در سراسر کشور توزیع و بخشی از آنها در انبارها نگهداری می شود.

وی ادامه داد: در جلسه با وزرای بهداشت سایر کشورها امکان صادرات واکسن به کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای دیگر وجود دارد و پنج میلیون واکسن آماده اهدا داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از دلایل تداوم کرونا در دنیا نابرابری در روند واکسیناسیون است، به عنوان مثال متوسط ​​واکسیناسیون در کشور ما 76 درصد است اما در برخی از کشورهای آفریقایی. این نرخ 6 درصد است، بنابراین ویروس هنوز فعال است.

عین اللهی با اشاره به ظرفیت شرکت های دارویی افزود: طرح درور و حمایت دولت از صنعت دارو باعث رونق این واحدها شده و شرکت ها برای تامین مواد اولیه دارویی خود اقدام می کنند و دولت و شرکت های بیمه تفاوت قیمت را پرداخت کرده اند.»

وی ادامه داد: یکی از افتخارات کشور پیشرفت چشمگیر صنعت دارو با وجود تحریم ها است و در این مسیر با تلاش دانشمندان، محققان و مدیران دغدغه مند به سمت خودکفایی حرکت کرده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 45 درصد داروهای کشور توسط بخش خصوصی تولید می شود و با حمایت این شرکت ها علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات به کشورهای منطقه نیز مورد توجه قرار گرفته است.

عین اللهی افزود: شرکت داروسازی سامان یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که با کیفیت ترین سرم های دنیا و انواع سرم ها را در حجم بالا تولید می کند و امروز از نمونه هایی از محصولات این شرکت استفاده شد. برای اولین بار در کشور

در طرح دروار یارانه دارو به انتهای زنجیره منتقل و از طریق بیمه به مصرف کننده نهایی توزیع می شود. این اقدام بر اساس سیاست های کلی نظام سلامت مبتنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه ای انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید