وزیر بهداشت: عدم رعایت قانون حجاب در مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی تخلف است/ اگر مرکز خصوصی به حجاب احترام نگذارد، ممکن است بیمارستان مورد تایید قرار نگیرد.

وزیر بهداشت: عدم رعایت قانون حجاب در مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی تخلف است/ اگر مرکز خصوصی به حجاب احترام نگذارد، ممکن است بیمارستان مورد تایید قرار نگیرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت اظهار داشت: موضوع رعایت حجاب به مراکز دولتی گزارش شده است و رعایت نکردن قانون حجاب تخلف است، موضوع فرهنگ سازی نیز در اعتبارسنجی مراکز خصوصی مد نظر است و اگر مراکز خصوصی رعایت کنند. بنابراین به مسائل فرهنگی از جمله حجاب با امتیاز پاسخ نمی‌دهند و شرایط اعتبارسنجی را ندارند و ممکن است بیمارستان مورد تایید قرار نگیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: موضوع رعایت حجاب به مراکز دولتی گزارش شده و رعایت نکردن قانون حجاب تخلف است، موضوع فرهنگ سازی نیز در اعتبارسنجی مراکز خصوصی مد نظر است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: موضوع رعایت حجاب به مراکز دولتی گزارش شده است و رعایت نکردن قانون حجاب تخلف است، موضوع فرهنگ سازی نیز در اعتبارسنجی مراکز خصوصی مد نظر است و اگر مراکز خصوصی رعایت کنند. رعایت نکردن مسائل فرهنگی از جمله حجاب، امتیاز لازم را به آنها تعلق می‌گیرد.

وی در گفت وگو با فارس افزود: از سوی دیگر در بیمارستان های دولتی، بیمارستان ها موظف به رعایت قانون انطباق و ارائه خدمات تا حد امکان به زنان هستند. از نظر سونوگرافی، سونوگرافی بانوان باید توسط خانم ها انجام شود، در برخی موارد اعلام می شود که رادیولوژیست کافی نداریم، بنابراین آموزش کوتاه مدت برای خانم ها پزشک عمومی و متخصص زنان می خواهیم. ما تعداد مورد نیاز دستگاه رادیولوژی متخصص زن را نداریم که یکی از مشکلات این حوزه است که با آموزش و آموزش حل خواهد شد. امروزه دستیاران زن نیز به خوبی کار می کنند و می توانند به حل این مشکل کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید