وزیر بهداشت: موج هفتم اپیدمی کرونا رسما در کشور آغاز شد

وزیر بهداشت: موج هفتم اپیدمی کرونا رسما در کشور آغاز شد

روز جدید بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: در آغاز موج هفتم کرونا در کشور هستیم. زیرا از یکی دو هفته پیش شاهد افزایش موارد عفونت و بستری شدن بیماران در بیمارستان ها هستیم.

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مرکز تزریق واکسن نورا در بیمارستان بقیه الله (عج) گفت: بر اساس مطالعات و مقالات علمی، نورا یکی از واکسن های بدون عارضه تولید شده در کشور است که امیدواریم به سرعت در سال جاری گسترش یابد. کشور؛ مخصوصاً الان که وارد موج هفتم کرونا شده ایم، توصیه ما به مردم این است که به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و واکسن تقویتی انجام دهند.

وی با اشاره به فوت 13 بیمار کووید 19 در روز گذشته گفت: در این شرایط افزایش تعداد فوتی ها دور از انتظار نیست. در حال حاضر در هفته دوم تا سوم موج هفتم کرونا هستیم که تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا دو رقمی شده است و امیدواریم با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد کاهش آمار روزانه باشیم. مرگ و میر بیماران

وزیر بهداشت گفت: طی یک تا دو هفته اخیر تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور رو به افزایش بوده و پس از تثبیت و کاهش تعداد بیماران و بیماران بستری، تعداد بیماران روزانه مرگ و میر بیماران نیز کاهش خواهد یافت. تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در روزهای آینده قابل پیش بینی نیست و بستگی به واکسینه شدن افراد و ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

لازم به ذکر است مجوز استفاده از واکسن نورا به عنوان تقویت کننده سایر واکسن ها به تازگی از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده است. این واکسن در مرحله اول کارآزمایی بالینی بر روی 70 داوطلب، در مرحله دوم بر روی 300 نفر و در مرحله سوم بر روی 10000 داوطلب که واکسن سینوفارم، برکات یا آسترازنکا را به مدت سه ماه تزریق کردند، مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید