وزیر بهداشت: 13 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از مصرف دخانیات است

وزیر بهداشت: 13 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از مصرف دخانیات است

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با بیان اینکه متأسفانه 13 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از مصرف دخانیات است، گفت: امیدواریم امسال نمایندگان مجلس برای سیگار مالیات وضع کنند چرا که وقتی سیگار گران شود میل به سیگار کاهش می یابد. و امیدواریم بتوانیم بالاترین رتبه را در این شاخص کسب کنیم.

: وزیر بهداشت متأسفانه 13 درصد مرگ و میر در کشور را ناشی از مصرف دخانیات دانست و گفت: امیدواریم امسال نمایندگان مجلس برای سیگار مالیات وضع کنند چرا که وقتی سیگار گران شود میل به سیگار کاهش پیدا می کند و امیدواریم. که در این شاخص بتوانیم بالاترین رتبه را کسب کنیم.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه هفتمین همایش مراجع علمی رتبه بندی سلامت ایران در منطقه مدیترانه شرقی گفت: طبق طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی و در بین همه قرار داریم. کشورهای واقع در این منطقه، ما بالاترین رتبه را داریم.

وی با اشاره به حضور خود در قاهره گفت: در کنفرانس منطقه ای Who که در قاهره برگزار شد، جمهوری اسلامی در همه شاخص ها به جز یک شاخص استعمال دخانیات رتبه اول را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: متأسفانه 13 درصد مرگ و میر ما ناشی از مصرف دخانیات است و امیدواریم نمایندگان مجلس امسال برای سیگار مالیات وضع کنند زیرا با گران شدن سیگار میل به سیگار کاهش می یابد و امیدواریم بتوانیم رتبه برتر را کسب کنیم. در این شاخص.”

وزیر بهداشت با اشاره به حضور چشمگیر کادر درمانی در ایام اربعین گفت: وزارت بهداشت در ایام دهه فجر در تمامی مراحل عمومی حضور دارد و پیش بینی می شود حدود 124 غرفه فجر سلامت 22 بهمن ماه در سال جاری برگزار شود. تهران که قند و فشار خون و…

دیدگاهتان را بنویسید